Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:20:21 GMT

خرید تضمینی گوچه فرنگی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۵۸۹۸

خرید تضمینی گوچه فرنگی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

چند روز اخیر بهره برداران محصول گوجه فرنگی در کهگیلویه و بویراحمد از ماندن هزاران تن محصول بر روی دست خود و نبودن بازار فروش گلایه مند بودند.

این بهره برداران با یادآوری کوتاه بودن زمان ماندگاری گوجه فرنگی و هزینه های کاشت،داشت و برداشت و امید به درآمد حاصل از فروش این محصول از دولت خواسته بودند برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان با اشاره به اینکه محصول تولیدی آنان پس از چهار ماه تلاش تنها به قیمت ۳۰۰ تومان از سوی دلالان خریداری می شوند می گویند کشت این محصول رنج بی گنج بوده و برای آنان افزون بر نداشتن سود، سرمایه گذاری اولیه آنان را هم بر باد رفته است.

شهرام عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از رسیدن فصل کشت به کشاورزان درباره تفاوت بازار فروش این محصول در سال جاری نسبت به سال های پیش با توجه به وضعیت صادرات اطلاع رسانی شده بود ولی بهره برداران بدون توجه به نظرهای کارشناسی اقدام به کشت کردند.

وی ابراز داشت:با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها یک واحد تولیدی رب گوجه فرنگی دارد که در زمان حاضر غیرفعال است با یک کارخانه رب گوجه فرنگی در استان مجاور رایزنی شد تا محصولات تولیدی بهره برداران استان را خریداری کند.

عسکری عنوان کرد:بهره برداران گوجه فرنگی کهگیلویه و بویراحمد برای فروش محصولات خود می توانند به ادارات تعاون روستایی شهرستان های تابعه این استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد:دولت افزون بر قبول هزینه های جانبی تولید محصول گوجه فرنگی مانند تهیه سبد و حق الزحمه کارگران بابت هر کیلوگرم محصول یکهزار تومان پرداخت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  تاکیدکرد:۵۲۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است که انتظار می رود ۲۶هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

عسکری گفت: شهرستان گچساران با ۳۲۰هکتار مزرعه گوجه فرنگی و ۱۷ هزار تن محصول از مهمترین مناطق تولید گوجه فرنگی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: شهرستان های باشت،بهمئی،کهگیلویه و بویراحمد دیگر مناطق تولید محصول گوجه فرنگی در استان هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران نیز از آمادگی این اداره برای حمایت از سرمایه گذاران احداث صنایع تبدیلی مانند واحدهای تولیدی رب گوجه فرنگی و سردخانه های نگهداری در این شهرستان خبر داد.

عبدالوهاب پورالحسینی افزود:سرمایه گذاران متقاضی می توانند برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت و اخذ مجوز  راهاندازی این واحدهای تولیدی به جهاد کشاورزی گچساران مراجعه کنند.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار و بهره بردار این استان در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

 سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید کهگیلویه وبویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد محصول گوجه فرنگی گوجه فرنگی هزار تن محصول بهره برداران جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا پیمانجو افزود: طی این مدت ۴۴۳ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت به طور میانگین هر ساعت یک هزار و۴۵۲ وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و هم‌چنین به طور متوسط هر ساعت یک هزار و ۳۰۸ خودرو از این استان خارج شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت محور گچساران به بابامیدان با متوسط ۱۴ هزار تردد روزانه پرترددترین محور استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد 
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب