Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@09:07:33 GMT

«مهلا» مادر کودک آزار مشهدی روانه زندان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۱۸۶

جواد جهانشیری در گفتگو با مهر با اشاره به پخش کلیپ یک مادر کودک‌آزار در فضای مجازی، اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد پیام‌های مردمی رسیدگی به این پرونده در دستور کار همکاران بنده در پلیس فتا خراسان‌رضوی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه پس از بررسی موضوع و شناسایی متهم و با هماهنگی مراجع قضائی، این مادر کودک آزار به پلیس فتا منتقل شد، افزود: در تحقیقات انجام شده، این مادر خانمی جوان بود که در خصوص انگیزه ارتکاب جرم مدعی شد که تحت تأثیر و فشار روانی از سوی فردی که با وی در فضای سایبری آشنا شده، قرار گرفته و این فرد غریبه از وی خواسته است تا با ارسال تصاویری از فرزند خردسالش او را در جمع‌آوری دنبال کننده در فضای مجازی همراهی کند تا از این طریق بتوانند آمار بازدیدکنندگان و دنبال شوندگان در شبکه اجتماعی اینستاگرام را افزایش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانشیری با تاکید بر اینکه تحقیقات نهایی کارشناسان و ادله دیجیتالی مکشوفه از وی، دلالت بر صحت گفته‌های متهم دستگیر شده بود، تصریح کرد: با دستور قضائی و با ادعای پدر کودک مبنی بر اینکه آزار «بنیامی ن» در زمانی که وی در منزل نبوده صورت می گرفته، حکم بازداشت «مهلا» مادر کودک آزار، برای بررسی سلامت روانی و پزشکی وی صادر و وی روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه حال بنیامین کودک سه ساله خوب است، گفت: در راستای تعاملات برون سازمانی، نتایج بررسی‌ها و یافته‌های فنی و انتظامی پلیس فتا به‌منظور اقدامات لازم و قانونی، در اختیار دیگر سازمان‌های ذی‌ربط همانند سازمان بهزیستی قرار گرفت و با هماهنگی‌های لازم در حال حاضر نیز کودک به پدر خود تحویل داده شده است.

جهانشیری با تأکید بر نظارت مستمر والدین بر فعالیت‌های مجازی و وب‌گردی فرزندان خود، ابراز کرد: هویت‌ها در فضای مجازی پنهان است، اما در صورت هرگونه تخلف پلیس فتا به سرعت عاملان را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با مراقب رفتارهای خود در فضای مجازی باشیم، گفت: فضای مجازی فقط مربوط به جغرافیای ایران نیست و هر اتفاقی در دنیا منعکس می‌شود، لذا همه ما باید مراقب رفتارهای خود باشیم، چراکه اینگونه اقدامات به هویت ایرانی و اسلامی و کشور ما تأمین داده می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مادر کودک آزار فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • اخاذی مسلحانه روانشناس اینستاگرامی از زنان