Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی با ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید امیرحسین مدنی امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مجموعه ستاد اجرایی امام خمینی به‌ویژه بنیاد برکت در سال‌های گذشته خدمات گسترده‌ای را در سراسر کشور داشته و استان خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های هدف این بنیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث توانمندسازی اقتصادی در بخش توسعه، کارآفرینی و اشتغالزایی تاکنون ۴۳۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۶۸ میلیارد تومان در استان خراسان‌جنوبی دنبال شده، بیان داشت: این طرح‌ها ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر را مهیا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح طرح‌های اجرا شده، تبیین کرد: از ۴۳۴ طرح، ۱۲ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰۲ میلیارد تومان، ۴۱۰ اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۱۴۸ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان و ۱۲ طرح تسهیلات‌محور بوده است.

اجرای ۷۸ پروژه عمرانی در خراسان‌جنوبی

مدنی از اجرای ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش ۳۲ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ۳۱ مدرسه، ۱۶ باب مسجد، بیمارستان، حوزه علمیه، خانه عالم، راه، کتابخانه، اماکن ورزشی و مسکن محرومین است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای بنیاد برکت در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: بنیاد برکت ۳۴۶ طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۹۶۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومان را در شرف پرداخت دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای طرح پایدارسازی اشتغال در استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل هفت مدرسه، هشت مسجد، بیمارستان، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدرسه، خانه عالم با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان در استان اجرا می‌شود.

اجرای ۱۳۰۰ طرح با ظرفیت اشتغال ۳۶۰۰ نفر

مدنی اعلام کرد: بنیاد برکت در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزایی با ۱۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در خراسان‌جنوبی اجرا خواهد کرد که اجرای این طرح‌ها ظرفیت اشتغال سه هزار و ۶۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ستاد اجرایی تفاهم نامه‌ای در حدود ۶۰ میلیارد تومان با استانداری خراسان‌جنوبی منعقد کرد، افزود: این پروژه‌ها تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال همه تعهدات به صورت کامل عمل می‌شود.

اجرای ۲۴۲۳ پروژه عمرانی در سال گذشته

مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام اینکه طی سال گذشته دو هزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی در کشور با ظرفیت اشتغالزایی ۱۲۰ هزار شغل در ۲۹ استان کشور اجرا شد، تبیین کرد: شش هزار نفر در روستاها از این طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی با ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در سراسر کشور اجرایی خواهد شد، گفت: سهم خراسان‌جنوبی از مجموع این طرح‌ها دو هزار طرح اشتغالزایی است.

مدنی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت بعد از شیوع کرونا نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور انجام داد، تصریح کرد: در وهله اول پیگیر واردات ۲۵ میلیون ماسک در کشور بودیم که متأسفانه برخی از کشورها در مسیر حمل این کالا جلوی آن را گرفتند و زمینه‌ای فراهم شد که به سمت تولید ماسک در داخل کشور حرکت کنیم.

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک/ تولید روزانه یک میلیون ماسک

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک خاورمیانه، عنوان کرد: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک در خاورمیانه با ظرفیت چهار میلیون ماسک در کشور در تولید ماسک قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و روزانه تا یک میلیون ماسک تولید و در حوزه دارو و پلاسما درمانی نیز هیچ چیز از دنیا عقب نداریم.

مدیرعامل بنیاد برکت از توزیع یک میلیون بسته معیشتی برای توزیع بین محرومان در ایام کرونا خبر داد و اضافه کرد: سهم استان خراسان‌جنوبی از این تعداد، ۱۷ هزار بسته شد.

مدنی از برنامه‌ریزی برای توزیع هشت میلیون بسته پروتئینی بین نیازمندان و سهم ۴۰ هزار بسته‌ای استان خراسان‌جنوبی از ایین بسته‌ها، خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه حمایتی توسط ستاد اجرایی و بنیاد برکت هزینه شده است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مدیرعامل بنیاد برکت ظرفیت اشتغال طرح اشتغال پروژه کرونا ماسک تولید ماسک پروژه عمرانی کارخانه تولید ماسک بسته معیشتی مدیرعامل بنیاد برکت استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی ظرفیت اشتغال طرح اشتغالزایی میلیارد تومان بنیاد برکت پروژه عمرانی سرمایه گذاری میلیون ماسک ستاد اجرایی تولید ماسک طرح ها یک میلیون هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود و فراخوان جشنواره پارسال اعلام شد.

او افزود: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد، خبرنگاران و اصحاب رسانه دارای عضویت در خانه مطبوعات از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان آثار خود را ارسال کردند.

فرخنده با اعلام اینکه بیشترین آثار ارسالی به ترتیب با ۳۱۳ و ۱۴۰ اثر مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است تصریح کرد: علاقه‌مندان با آثار تولیدی خود در بازه زمانی اول شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ابتدا تا ۲۰ فروردین امسال تعیین و تا ۳۱ فروردین تمدید شد اظهار کرد: این جشنواره در ۲ بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود که در بخش آزاد شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، عکس و مصاحبه تعیین شده است.

او ادامه داد: در بخش موضوعی این جشنواره نیز موضوعاتی از قبیل مهار تورم، رشد تولید، پرهیز از اسراف و تجمل، معرفی کالا‌های فرهنگی بومی، معرفی پروفسور معتمدنژاد، تحکیم بنیان خانواده با موضوعات جمعیت - زیست عفیفانه، پیشگیری از توزیع و اعتیاد به مواد مخدر - امنیت پایدار مرز - انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی اعلام شده است.

فرخنده عنوان کرد: براساس تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه مذکور سه یا چهار داور با تعیین دفتر مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار را داوری و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت زادروز دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات نوین ایران و روز ارتباطات و روابط عمومی تعیین شده است.

اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور با بررسی ۳۸۰ اثر از ۷ استان کشور تیر سال ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد و افراد برتر در ۲ بخش حرفه‌ای و موضوعی معرفی و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور