Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که پایتخت لبنان امروز شاهد حمله شماری آشوبگر در پوشش معترضان به نیروهای امنیتی و ارتش این کشور بود، مقامات لبنانی از دستگیری 4 باندی که برای ایجاد آشوب بزرگ در بیروت برنامه‌ریزی کرده بودند خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شهر بیروت امروز از ساعت سه بعد از ظهر شاهد تظاهراتی  مشکوک در میدان الشهداء این شهر بود که به خشونت کشیده شد؛ زیرا فقط چند حزب و گروه برای شرکت در آن فراخوان داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «النشره»  لبنان اعلام کرد تعدادی از آشوبگران امروز در مرکز بیروت اقدام به پرتاب سنگ و بطری‌های آب به سمت عناصر ارتش لبنان کردند.

در همین حال واحدی از نیروهای ارتش لبنان مانع پیشروی شماری از معترضان به سمت پل الرینغ شدند.

نیروهای امنیتی و ارتش لبنان هم تدابیر امنیتی شدیدی را در مرکز و ورودی‌های بیروت وضع کردند و با ایجاد پست‌هایی خودروها را بازرسی می‌کردند.

نیروهای امنیتی مانع ورود خودروها به میدان الشهداء و پیرامون آن شدند اما شهروندان پیاده برای رساندن خود به آنجا مشکلی نداشتند.

شماری از گروه های شرکت کننده در اعتراضات ۱۷ اکتبر اعلام کردند که در تظاهرات کنونی حضور ندارند.

جمعی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات میدان الشهداء هم با یکدیگر درگیر شدند  و برخی شعارهایی علیه حزب الله سر می‌دادند.

فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اموال عمومی و خصوصی مردم در معرض حمله قرار گرفته است از همین رو فرماندهی کل نیروهای امنیتی داخلی از شهروندان مسالمت جو می‌خواهد از مکان‌هایی که در آنجا آشوب جریان دارد به منظور حفظ جانشان دوری کنند.

تعدادی از آشوبگران هم اقدام به پرتاب سنگ و ترقه به سمت نیروهای امنیتی مستقر در خیابانی شدند که به پارلمان لبنان منتهی می‌شود.

شبکه المیادین هم اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی لبنان از دیروز 4 باندی را که برای آشوب پراکنی‌های بزرگ در بیروت آماده می‌شدند متلاشی کردند.

به گزارش المیادین در درگیری های امروز میان آشوبگران و نیروهای امنیتی در مرکز بیروت هشت نفر مجروح و ۱۸ نفر دیگر هم مصدوم شدند.

چهره‌هایی لبنانی امروز شهروندان لبنانی که خواهان بهبود معیشت و اوضاع اقتصادی هستند خواستند تا تظاهرات امروز در میدان الشهداء را تحریم کنند.

آنها تاکید کردند که از این تظاهرات برای درخواست خلع سلاح مقاومت بهره‌برداری خواهد شد همچنانکه صحبت‌های سازمان‌دهندگان این تظاهرات که از برخی شبکه‌ها و رسانه‌ها پخش شد، نشان می‌دهد که آن‌ها در تدارک تظاهراتی علیه سلاح مقاومت هستند.

برخی طرف‌ها در لبنان عصر امروز(شنبه) برای برگزاری تظاهراتی در بیروت و درخواست خلع سلاح حزب‌الله فراخوان داده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیروت آشوب دستگیری نیروهای امنیتی میدان الشهداء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب مادورو: ۲ مرد مسلح آماده بودند مرا بکشند

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پس از آنکه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاندید شد، در یک راهپیمایی و کارزار بزرگ در مرکز شهر کاراکاس حضور یافت.

 مادورو گفت: «۲ مرد مسلح آماده بودند تا من را ترور کنند، اما این عملیات خنثی شد. آنها بازداشت شده و اعتراف کردند که اعضای حزب منحل شده راست افراطی «Vente» هستند».

مقام‌های کاراکاس گزارش دادند که سه مرد مواد منفجره را برای حمله به مادورو با خود به این راهپیمایی و تجمع آورده بودند.

منبع: ایسنا

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری+ فیلم
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • ادعای عجیب مادورو: ۲ مرد مسلح آماده بودند مرا بکشند
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • امروز به جشن امام حسنی‌ها دعوتید/همه چیز آماده برگزاری جشن بزرگ
  • آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی