Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سوره تین یا والتین و الزیتون نود و پنجمین سوره جزء سی ام و از سوره‌های مکی قرآن کریم است.

این سوره درباره تبیین مسئله قیامت و پاداش سخن می‌گوید برخی مفسران گفته‌اند منظور از «و التین و الزیتون»، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.

پیامبر (ص) درباره سوره «تین» می‌فرماید: هر کس این سوره را بخواند مادامی که در دنیاست (زنده است) خداوند دو خصلت به او می‌دهد: سلامتی و یقین و هنگامی که از دنیا برود به تعداد کسانی که این سوره را خوانده‌اند ثواب یک روز روزه را پاداش او قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و هر کس سوره تین را قرائت کند خداوند اجر بی شماری به عطا می‌کند و مانند این است که رسول خدا (ص) را زیارت کرده است و اگرغمگین باشد خداوند برای او گشایش ایجاد می‌کند و هر کس دو رکعت نماز را شب سیزدهم شعبان بگذارد و بعد از سوره حمد سوره تین را در هر رکعت بخواند مانند آن است که دویست بنده از فرزندان حضرت اسماعیل را آزاد کرده است و خداوند گناهانش را به گونه‌ای می‌بخشد مانند روزی که از مادر زاده شده و خداوند امان نامه نجات از آتش جهنم را به او خواهد داد.

 

فایل صوتی تلاوت سوره تین با صدای محمد عبدالکریم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی متن سوره تین همراه با ترجمه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ ﴿١﴾

سوگند به کوه تین و زیتون (۱)

وَ طُورِ سِینِینَ ﴿٢﴾

 و طور سینا (۲)

وَ هَـٰذَا الْبَلَدِ الْأَمِینِ ﴿٣﴾

و این شهر امن و امان (۳)

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ ﴿٤﴾

که به راستى انسان را در نیکوترین اعتدال آفریدیم (۴)

ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴿٥﴾

 سپس او را به پست‌ترین مراتب پستى بازگردانیدیم (۵)

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ ﴿٦﴾

 مگر کسانى را که گرویده و کارهاى شایسته کرده‌اندکه پاداشى بى‌منت خواهند داشت (۶)

فَمَا یُکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ ﴿٧﴾

 پس چه چیز تو را بعد از این به تکذیب جزا وامى‌دارد (۷)

أَلَیْسَ اللَّـهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ ﴿٨﴾

آیا خدا نیکوترین داوران نیست (۸)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم سوره تین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی صبح یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند فراجا در اجرای قوی‌تر طرح نور اظهار کرد: توجه به محتوای قرآنی و روایی و به خصوص تدبر در معارف سوره نور می‌تواند به صورت ضمن خدمت کارکنان و نیز کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آشنایی با مبانی عفت ورزی و غیرتمندی ویژه دانش آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تولیدات هنری و رسانه‌ای که رعایت ذائقه همه رده‌های سنی را داشته باشند با استفاده از ظرفیت نخبگانی دانش آموزان و نوجوانان در سطح ملی و استانی از الزامات موفقت آمیز اجرای این طرح نور است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی این مسئله را پیگیری و جزو دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد.

سالاری ادامه داد: طرح تدبر در سوره نور به موازات طرح نور فراجا به صورت گسترده در قالب‌های مختلف با همراهی مجموعه‌های مردمی و قرآنی در استان اجرا خواهد شد تا گامی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شود.

گفتنی است طرح تدبر در سوره نور در قالب ضمن خدمت ویژه کارکنان دولت در خراسان جنوبی مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه واقع شد.

کد خبر 6088404

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه