Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:53:59 GMT

تشکیل کارگروه حل مشکلات حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۷۱۹

تشکیل کارگروه حل مشکلات حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای به منظور ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذا و دارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه، گفت: اگرچه در شعارهای عوام فریبانه از سوی آمریکایی‌ها گفته می‌شود که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نمی‌شود، اما عملاً حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها بوده و مشکلات عدیده را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم‌ها بار سنگینی را به دوش کشیده است، ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده است، که در وزارت بهداشت و راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به همکاری‌های مناسب وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی و زمینی، عنوان کرد: با مذاکراتی که وزیر بهداشت و راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه‌ای به اتفاق مدیران کل، رؤسای اتحادیه‌ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تمامی مشکلات با جزئیات و به صورت مصداقی مطرح شده و مشکلات موجود در تأمین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مورد بحث قرار گرفت. در این راستا، وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی دادند که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگر شاهد وقفه‌ای در حمل و نقل اقلام سلامت محور به کشور نباشیم.

کد خبر 4942909

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی دارو علیرضا زالی هفته بدون دخانیات سازمان غذا و دارو کرونا روایت تجهیزات پزشکی هیدروکسی کلروکین دارو و تجهیزات پزشکی حمل و نقل دارو راه و شهرسازی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید فعالیت کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افزوده شدن چند کارگروه و کارشناسانی جدید آغاز شد.

انتشارات کانون پرورش فکری بیش از ۳۰۵۰ عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده و در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و ۳۰ نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و…) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارائه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پی‌شتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است، از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 6086351 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود