Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نمازهای جمعه در مناطق با وضعیت سفید یا زرد از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه حضور ویدئو کنفرانسی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه کلیه شهرهای استان در وضعیت سفید یا زرد قرار دارند، گفت: این بازگشایی مشروط بر این است که وضعیت این شهرها به قرمز تبدیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: همچنین فعالیت مراکز آموزش خصوصی مثل کلاس‌های قرآن، کلاس‌های زبان و امثال آن و همچنین مهدهای کودک‌ ۲۴ خرداد به شرط رعایت دستورات بهداشتی آغاز می‌شود.

وی به آغاز فعالیت تورهای گردشگری داخلی از ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت تورهای خارجی نیز پس از بررسی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، بهداشت، درمان و علوم پزشکی و امورخارجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رضایی افزود: آرامستان‌ها و همچنین سینماها و کنسرت‌ها با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت خود و رعایت دستورالعمل‌ها از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: این اپیدمی طولانی مدت خواهد بود و پایان مشخصی برای آن قابل تصور نیست که گمان کنیم به طور دقیق پایان این بیماری چه زمانی است و عمل به دستورالعمل‌ها مثل نظافت شخصی و ماسک زدن همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تشکیل اجتماعات، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک از مهمترین دلایل شیوع این بیماری است.

رضایی اضافه کرد: مسوولان بهداشتی و درمانی کشور در صدد یافتن دستورالعمل‌هایی هستند که از یک سو کمترین هزینه را به نظام تحمیل و از سوی دیگر کمترین میزان تلفات و ابتلا را به همراه داشته باشد ولی چه بسا یک اجتماع چند صد نفره مثل یک عروسی موجب شروع یک پیک جدید شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بازگشایی‌ها به منزله برون رفت از دوران کرونا نیست ولی با توجه به ضرورت حرکت چرخ‌های اقتصادی و پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی برخی محدودیت‌ها رفع می‌شود و لذا باید تمهیدات زندگی با کرونا را آموخت.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در کاهش ترددهای فیزیکی و رفت و آمدها، گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش حضور فیزیکی از طریق جایگزینی فضای مجازی یک ضرورت است و امروز نیز در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان این مساله به مدیران استان مورد تاکید قرار گرفت.

رضایی با اشاره به ضرورت مبارزه با استرس و فشار روانی تاکید کرد: به طور قطع فشار روانی کاهش ایمنی بدن و افزایش ابتلا را به همراه دارد و لذا باید از پرداختن به شایعات و مسائلی که آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند دوری کرد و دامن زدن به مسائلی که زمینه وسواس فکری و عملی را در جامعه بوجود می آورد خودداری کنیم و اخبار درست را از رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی لرستان ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه، گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  • راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد