Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:14:26 GMT

حوزه‌های علمیه آماده پاسخگویی به همه سؤالات بشر باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۶۹۶۵

حوزه‌های علمیه آماده پاسخگویی به همه سؤالات بشر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی عصر شنبه در دیدار مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) قم، ۱۵ خرداد را گردش عظیم تاریخی دانست که در نهایت به نتیجه رسید و افزود: ۱۵ خرداد، هسته اولیه آثار بعد از انقلاب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد، حوزه را متحول کرد، افزود: قیام ۱۵ خرداد همه موانعی را که بر سر فعالیت حوزه‌ها وجود داشت کنار زد و نور امام خمینی (ره) را در حوزه‌ها تجلی بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حوزه را قلب تپنده‌ای دانست که فکر و معرفت جامعه و جهان را اداره می‌کند و تصریح کرد: حوزه باید مدیریت و معیشت همه بر ساحت‌های زندگی دیگر بشر را نور افشانی کند.

وی ادامه داد: همچنین حوزه‌های علمیه باید آمادگی پاسخگویی به سوالات بشر در عصر حاضر و آیندگان را داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزوی باید بالاتر از ظرفیت خود حرکت کند، افزود: حوزویان نباید نسبت به هیچ حادثه و اتفاقی در جامعه بی تفاوت باشند همان‌گونه که عالمان بزرگ اینگونه بودند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری امید تازه ای به حوزه دارند، چرا که حوزه در این سال‌ها کارکردهایی تولید کرده که قابل توجه بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نسل انقلابی باید نسبت به ظرفیت خود باور داشته باشند، افزود: حضور عالمانه و شجاعانه حوزویان در همه صحنه‌ها امری ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت تلاش حوزه علمیه در عرصه کادرسازی تصریح کرد: حوزه باید افراد را به قله‌های بلند برساند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر ضرورت توجه به پدیده طلبه دانشجو، افزود: توجه به این پدیده در مسائلی مانند نظریه پردازی و کادر سازی و محقق پروری می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه معصومیه (س) در بحث پدیده طلبه دانشجو باید محور قرار گیرد، اظهار داشت: این مدرسه باید دانشجو طلبه را راهبری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: موضوع هدایت علمی طلاب، شناسایی نخبگان، توجه به گروه‌های علمی اساتید از مواردی است که توجه به آنها ضروری است.

کد خبر 4942911

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله اعرافی حوزه های علمیه قیام 15 خرداد قم ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا حوزه های علمیه ۱۵ خرداد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید