Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن مردود خواندن اظهارات همتای آمریکایی خود تأکید کرد که آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حق آغاز هیچ اقدامی را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد

به گزارش مشرق، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که آمریکا از برجام خارج شد و هیچ حقی برای استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران -که مهرماه سال جاری منقضی می‌شود- ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

متن کامل گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پیام توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها تحت حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، برخوردار است.

وی در ادامه تأکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی‌تواند شرکت‌کننده این توافق باشد.

تخت روانچی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ اقدامی را تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کند.

«کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه ۲۲۳۱ را بخواند می‌تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین ادعا کرد پیش نویس قطعنامه خود را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد را در اختیار آلمان، انگلیس و فرانسه گذاشته است و احتمال داد که برای روسیه و استونی هم ارسال کرده باشند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل مجید تخت روانچی انگلیس شورای امنیت فرانسه روسیه برجام آلمان ایران آمریکا ترامپ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نماینده دائم برای تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران