Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@15:17:42 GMT

کشف بیش از ۴ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در سقز

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۴۱۰

کشف بیش از ۴ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در سقز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان خود رو در روستای کسنزان، نیرو‌های کشیک و گشت و مراقبت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه ماموران خودروی حامل بار چوب قاچاق را در محل مشاهده و متوقف کردند، افزود: در این عملیات پس از اینکه خودرو حامل چوب آلات قطع شده با همکاری ماموران پاسگاه کسنزان متوقف شد راننده و خودرو برای تشکیل پرونده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه قطع درختان عواقب زیان باری برای طبیعت و محیط زیست دارد و درختان قطع شده شامل بید، پده، صنوبر، زالزالک و گلابی بودند، بر برخورد با متخلفان چوب تاکید کرد و گفت: پس از تکمیل پرونده مراتب به مرجع قضایی برای اعمال قانون ارجاع داده می‌شود.

او ضمن قدردانی از همکاری دهیار و همیاران طبیعت این منطقه از آن‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و قاچاق چوب، مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گزارش کنند تا با متجاوزین عرصه چوب برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق چوب منابع طبیعی و آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند

سمنان - رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد درختان کاج (گونه‌های سوزنی برگ) در فضای سبز شهری و روستایی استان درگیر آفت سوسک پوستخوار است و اقدام‌های لازم برای پیشیگری از شیوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه شرایط اقلیمی و به دنبال آن کاهش بارندگی و خشکسالی عامل مهم در افزایش جمعیت آفت‌هاست، افزود: شرایط نامساعد جوی و اقلیمی، درختان را ضعیف می‌کند و این ضعف موجب قدرت گرفتن آفت می‌شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در گفتگو با ایرنا درباره ویژگی‌های آفت سوسک پوست‌خوار کاج گفت: این آفت ۲ تا سه میلیمتر طول دارد و به رنگ قهوه‌ای تیره است.

وی اظهار کرد: راه پیشگیری و مقابله با آفت سوسک پوست‌خوار کاج قطع به صورت کف بر درختان آلوده و سوزاندن آن است، در غیراینصورت آفت زیاد و زیادتر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان