Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@05:20:40 GMT

آزمون دستیاری تخصصی پزشکی چگونه برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۴۵۶

آزمون دستیاری تخصصی پزشکی چگونه برگزار می‌شود؟

آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود، چگونگی برگزاری این آزمون بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در روز 16 مردادماه با حضور بیش از 14 هزار شرکت کننده برگزار خواهد شد.

متقاضیان این آزمون باید مدرک دکتری حرفه‌ای پزشکی داشته یا از تحصیل در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن گواهینامه قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی الزامی است.

فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی در صورت دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون، می‌توانند به صورت اینترنتی در آزمون شرکت کنند.

كارت ورود به جلسه آزمون در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت كارت خود از روی سایت مربوطه است.

بعد از برگزاری آزمون نتایج اولیه به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، داوطلبانی که بدون لحاظ نمودن تراز بندی و ضریب دهی نمرات، حداقل نمره 150 از 600 نمره کل آزمون را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته هستند و می‌توانند رشته محل‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته محل كه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه كارنامه به آنها ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیه‌های اعلامی با اولویت‌های - نمره کل تراز شده آزمون پذیرش دستیار، اولویت انتخاب رشته – محل انجام می‌شود.

در این آزمون سهمیه ایثارگران، لحاظ می‌شود و 30  درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران تعلق دارد.  در صورت عدم تکمیل ظرفیت‌های رزمندگان و ایثارگران توسط متقاضیان واجد شرایط طبق قانون ظرفیت تخصیصی این سهمیه به متقاضیان سهمیه آزاد اختصاص می‌یابد.

30 درصد ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی 10 قطب آزمایشی كشور در رشته های مورد نیاز به متقاضایان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی متناسب با نیاز استان‌ها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: پزشکی آزمون پزشکی آزمون دستیاری مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است که داوطلبان کنکور نوبت دوم سال ۱۴۰۳ می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org با پرداخت هزینه نسبت به ثبت‌نام در گروه آموزشی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۳( نوبت دوم) می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با پرداخت هزینه ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

هزینه شرکت در آزمون سراسری در پایان مراحل ثبت‌نام و با کارت‌های اعتباری عضو شبکه بانکی شتاب دریافت می‌شود که در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نام «خرید کارت اعتباری» وجود دارد. 

هزینه ثبت‌نام در هر گروه آزمایشی مبلغ ۲,۰۸۰,۰۰۰ (دو میلیون و هشتاد هزار) ریال است که پس از پرداخت، شماره سریال اعتباری برای شما نمایش داده می‌شود.آن شماره را یادداشت کنید.

برای ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان (علاوه بر گروه اصلی) نیز مبلغ جداگانه دریافت می‌شود (پس از پرداخت مبلغ برای گروه آزمایشی دوم، شماره سریال جداگانه دریافت می‌کنید).  متقاضیانی که علاقه دارند از رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی (غیرانتفاعی) هم رشته‌هایی را انتخاب کنند، لازم است در زمان انتخاب رشته (نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ (نسبت به خرید کارت اعتباری به مبلغ ۵۷۶,۰۰۰ (پانصد و هفتاد و شش هزار) ریال (برای هر مورد علاقه‌مندی به‌صورت جداگانه به رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و یا مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی) و اعلام علاقه‌مندی خود اقدام کنند.

خرید اینترنتی سریال ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳- نوبت دوم

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری نوبت دوم که هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، نیمه دوم مرداد سال جاری اعلام می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در نیمه دوم مرداد سال جاری و بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته‌های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

نتیجه نهایی و بارگذاری کارنامه نتایج در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

زمان تصحیح فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

در صورتی که بخواهید هر قسمت از مطالب فرم ثبت‌نام خود را که قابل ویرایش است، تصحیح کنید، از هفتم تا دوازدهم فروردین می‌توانید با ورود به صفحه کاربری خود این کار را انجام دهید.

اگر بعد از ثبت‌نام در گروه آزمایشی اصلی، قصد داشتید در آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی دوم (هنر یا زبان‌های خارجی) هم ثبت‌نام کنید، با ورود به صفحه کاربری خود، پس از خرید کارت اعتباری مجزا برای هر گروه، سریال خریداری شده را حداکثر تا پایان زمان ثبت‌نام در بخش مربوطه ثبت کنید.

کد خبر 739223

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود