Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند تحصیل دانشجویان در ترم جاری به دلیل شیوع کرونا با مشکلات متعدد همراه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هم اکنون در فصل امتحانات به سر می‌بریم. در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا با تعطیلی مراکز آموزشی مواجه شدیم. این امر باعث اعتراضات دانشجویان شده است.

پرداخت شهریه تنها ماحصل ترم جاری

الهام دانشجوی ترم 6  رشته  حقوق در دانشگاه غیرانتفاعی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان  اینکه در ترم گذشته یک میلیون و 400 تومان شهریه داده است، گفت: در این ترم به دلیل شیوع کرونا دو هفته بیشتر به سر کلاس نرفتیم و مابقی ترم نیز به شکل آنلاین برگزار شد.

به گفته او حتی برخی از اساتید نیز دوره‌های آنلاین را برگزار نکردند.

این دانشجو تاکید کرد: یک میلیون و 150 هزار تومان شهریه ثابت پرداخت کردم و هم اکنون 800 هزار تومان نیز باید پرداخت شود. در ترم گذشته این مقدار 200 هزار تومان بوده اس. از سوی دیگر بیش از 90 درصد واحدهای اخذ شده در این ترم به شکل مناسب تدریس نشده است.

دانشگاه غیردولتی افزایش شهریه نداشته است!

فرزانه شمیرانی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی، گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی در میزان اخذ شهریه در دانشگاه‌های غیردولتی اعمال نشده است!

او درباره روند آزمون‌ها تاکید کرد: آزمون‌ها همچون گذشته برگزار می‌شود.

شمیرانی افزود: دانشجویان در صورت شکایت از روند اخذ و افزایش شهریه می‌توانند با وزارت علوم تماس گرفته و  مسئولان امر را نسبت به این امر مطلع کنند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی تاکید کرد: تاکید می‌کنم بر اساس قوانین هیچ افزایش قیمت در شهریه در ترم جای رخ نداده است!

دانشجویان اعتراضات را به گوش مسئولان برسانند

عیسی کشاورز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی، گفت: میزان شهریه هر ساله در مهر مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. میزان شهریه نیز براساس مصوبه هیات امنا اخذ می‌شود.

او افزود: دانشجویان در صورت بروز مشکلات در روند اخذ شهریه باید محل، رشته تحصیل  و دیگر اطلاعات را به مسئولان در دانشگاه علمی کاربردی اطلاع دهند تا بتوان در این باره اقدامات مناسب انجام داد.

کشاورز تاکید کرد: تمامی آزمون ها بر اساس برنامه ریزی ها برگزار می شود.

هزینه کلاس‌های عملی اخذ شد، اما برگزار نشد!

فاطیما، دانشجوی زبان فرانسه است. او بر این باور است که در ترم جاری آنطور که باید و شاید روند زبان آموزی طی نشده است.

او در ادامه از روند کلاس های مجازی گلایه می کند و می گوید: زبان‌آموزی نیازمند برگزاری دوره‌های متعدد در آزمایشگاه است. در این ترم با وجود اینکه دانشگاه تعطیل بود اما همچنان هزینه برگزاری آزمایشگاه‌های زبان اخذ شده و با اینکه اقدامی انجام نشده هزینه‌ای نیز به دانشجو پرداخت نمی‌شود.

کلاس‌های عملی دانشگاه در تابستان برگزاری می‌شود

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره کم و کیف برگزاری کلاس‌های عملی گفت: در ترم جاری کلاس‌های تئوری به شکل مناسب برگزار شده است.

او افزود: در ترم‌ جاری دانشگاه آزاد اسلامی بیش از کلاس‌های حضور برای تدریس به دانشجویان هزینه کرده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: کلاس‌های عملی نیز بعد از پایان ترم در تابستان برگزار می‌شود.

حیدری گفت: دانشگاه آزاد تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده است. درضمن دانشگاه از زیرساخت‌های علمی برای آموزش به دانشجویان سود جست.

او در پایان افزود: کلاس‌های عملی هم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در فصل تابستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام: 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امتحانات کرونا هزینه دانشگاه ها برگزار می شود کلاس های عملی دانشگاه آزاد ترم جاری کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان

مریم محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عملکرد این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در حوزه علم، فناوری و تولید دانش‌بنیان را تشریح و بیان کرد: سال گذشته موفق شدیم مجوز دانش‌بنیان دارو و فرآورده‌های حوزه تشخیص و درمان را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کنیم.

وی افزود: سال گذشته سعی کردیم از ظرفیت‌های دستگاهی دانشگاه برای پژوهش‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم. محصولاتی مانند انواع تقویت‌کننده‌های پوست حاوی بیواکتیو‌های جانوری، جلبک اسپیرولینا و گچ سبک آلفا و بتا ازجمله محصولاتی بودند که به مرحله تولید نیمه صنعتی رسیدند. 

به گفته محمدی، اکنون هشت هسته فناور، ۶ واحد فناور و یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در حال فعالیت هستند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان را تشریح کرد و گفت: در نظر داریم از دانشجویان به عنوان سرمایه‌های جوان و پرانرژی در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر استفاده کنیم و محصولات و خدمات نوآورانه را گسترش دهیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟ یادآور شد: جلسات متعدد کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در سال گذشته برای استادان و دانشجویان برگزار شد و امید است سال جاری توسعه یابد. یک جشنواره کسب و کار‌های فناورانه و دو جشنواره ایده‌آرا نیز سال گذشته در واحد دانشگاهی فلاورجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با بیان اینکه مصمم هستیم حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان بیشتر و به ایده‌های جوانان جدی‌تر توجه شود، افزود: در این واحد دانشگاهی تصمیم داریم استعداد‌ دانشجویان در زمینه‌های مختلف فناوری را بیشتر شناسایی و برای شکوفاشدن آنها تلاش کنیم. 

محمدی یادآور شد: لازم است کمک‌های خارج از محدوده واحد دانشگاهی برای مراکز رشد و پژوهشگران دانشگاهی، بیشتر درنظر گرفته شود و صنایع بیشتر به سمت دانشگاه‌ها سوق داده شوند.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان