Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:05:50 GMT

آموزش «مهارتهای زندگی» در بهزیستی استان تهران کلیدخورد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۶۸۸

آموزش «مهارتهای زندگی» در بهزیستی استان تهران کلیدخورد

به گزارش خبرنگار مهر، کلیپ آموزشی بسته بومی‌سازی شده «مهارت‌های زندگی» شامگاه شنبه و با حضور آسیه ملک دار، عضو کمیته برنامه بومی سازی «مهارت‌های زندگی» و مرسده لطفعلی، کارشناس مسئول برنامه «مهارت‌های زندگی» در بهزیستی استان تهران کلید خورد.

آسیه ملک دار در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سلامت روان و ارتباط آن با یادگیری مهارت‌های زندگی اظهار داشت: سلامت روان در وهله اول به معنای نداشتن اختلال روان است، اما صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست و کسی که اختلال و یا بیماری روانی ندارد ممکن است سلامت روان مطلوب نداشته باشد، بنابراین بخش دوم تعریف سلامت روان این است که کیفیت ارتباط‌های ما با خودمان، دیگران و جهان چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک دار افزود: اگر بخواهیم با توجه به مؤلفه‌های گفته شده به سلامت روان نزدیک شویم باید به یک سری طرح‌ها، برنامه‌ها و به آموزش‌هایی مجهز شویم که یکی از آنها آموزش برنامه مهارت‌های زندگی است.

عضو کمیته برنامه بومی سازی مهارت‌های زندگی گفت: مهارت‌های زندگی عبارتند از مجموعه آموزش‌های روان شناختی که هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم ارتقایی و اینکه چطور بتوانیم از آسیب‌ها پیشگیری کنیم و عوامل محافظت کننده را در خود ارتقا دهیم.

نماینده آموزشی مهارت‌های زندگی در استان تهران بیان داشت: در واقع مهارت‌های زندگی قصد دارند ما را به سمت سلامت روان سوق دهند و سبب شکوفایی مجموعه توانایی‌هایی که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را دارند می‌شود و در این راستا افراد مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را پذیرفته و بدون صدمه به خود و دیگران با چالش‌ها روبرو می‌شوند و می‌توانند انتخاب‌های سالمی را در سر تا سر زندگی داشته باشند.

وی عنوان داشت: مهارت‌های زندگی بومی سازی شده با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگی‌های روانی، اجتماعی هر منطقه و در ۴ کارگروه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شده است و تفاوت مدل فعلی مهارت‌های زندگی تدوین شده با مد ل های پیشین در این است که مدل پیشین متمرکز، ارتقایی، کتاب محور، گروه هدف محور، آموزش محور بود و مدل فعلی، نیمه متمرکز، پیشگیرانه یکپارچه، محتوا محور، مرکز مشاور محور و مربی محور است.

ملک دار افزود: این کلیپ همزمان با رونمایی بسته بومی سازی شده توسط بهزیستی استان تهران و با همکاری «جمعیت همیاران سلامت روان افسریه» و «جمعیت همیاران والفجر مسعودیه» توسط رسانه تخصصی لنزوما و به کارگردانی «محمد حسینی» در ۳۰ دقیقه ساخته شده است.

مرسده لطفعلی، کارشناس مسئول برنامه مهارت‌های زندگی در بهزیستی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی بسته بومی سازی شده این مهارت‌ها از سال ۹۵ در بهزیستی استان تهران همزمان با استان‌های دیگر در موضوع‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاص توسط نیروهای با تجربه و متخصص نوشته شد، تا بر اساس نیازهای بومی استان آموزش‌ها ارائه شود.

کد خبر 4942940

منبع: مهر

کلیدواژه: مهارت زندگی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا سانحه تصادف بهزیستی استان تهران مهارت های زندگی بومی سازی شده سلامت روان مهارت ها ملک دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره پژواک رادیو، غلامرضا عزتی، تهیه کننده رادیو صبا و نامزد بخش برنامه‌های مستمر مسابقه با بیان اینکه برنامه اش بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان است، گفت: در این دوره از جشنواره رادیویی پژواک که سومین دوره خود را سپری می‌کند، با «دوراهی» که برنامه مسابقه محور است، توانستم در بخش مستمر به مرحله نهایی راه پیدا کنم. این مسابقه بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان تولید می‌شود و حرفه‌ای بودن آن‌ها در مشاغل خانگی با هدف تولید، اشتغال و کارآفرینی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

تهیه کننده رادیو صبا درباره این موضوع که چه میزان این جشنواره می‌تواند به تقویت مستندسازی کمک کند؟ عنوان کرد: همه جشنواره‌ها برای ارتقای سطح کیفی تولیدات رادیویی برگزار می‌شود و این جشنواره می‌تواند در راستای تقویت و بهبود برنامه سازی در قالب مستند گام بردارد تا ما شاهد آثار و تولیدات بهتر و بیشتری در این حوزه باشیم.

عزتی در ادامه افزود: ساخت مستند در رادیو کار دشواری است و به مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. تهیه کننده در این حوزه باید زمان کافی را بگذارد تا بتواند مستند خوبی تهیه کند. در ساخت مستند موضوع و سوژه انتخابی بسیار مهم است.

وی معتقد است: برنامه ساز نگاه و زاویه دیدی که برای تهیه و پرداخت سوژه و ایده دارد، بسیار حائز اهمیت است. ضمن این که تهیه تمهیدات و تجهیزات برای تهیه اثر مستند و استفاده از عوامل انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

عزتی، تهیه کننده رادیو صبا در پایان صحبت هایش از برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد و افزود: برای همکاران و دست اندرکاران این جشنواره آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم در سال‌های بعد این جشنواره ادامه دار باشد و شاهد آثار فاخر در این حوزه باشیم.

دیگر خبرها

  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی