Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:28:56 GMT

واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت‌آمیز بود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۸۱۳

واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت‌آمیز بود

نتایج اولیه آزمایش‌های بالینی واکسن توسعه یافته علیه ویروس کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند صورت گرفته حاکی ازآن است که این واکسن می‌تواند آنتی بادی‌هایی در جهت خنثی‌سازی ویروس مذکور تولید کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان «ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی» (CEPI) با شرکت بیوتکنولوژی استرالیا «CSL» برای توسعه واکسن کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته همکاری می‌کند تا واکسن‌ ساخته شده به مرحله تولید برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واکسن آزمایشی کرونا در طی مدت زمان ۶ هفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و با استفاده از نخستین فناوری گیره مولکولی در جهان ساخته شد.

سازمان ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی اپیدمی با دانشگاه استرالیا برای توسعه، ساخت و توزیع جهانی واکسن کووید ۱۹ همکاری کرده است.

همکاری بین المللی برجسته با هدف ردیابی سریع نامزد واکسن ایجاد شده توسط دانشگاه کوئینزلند استرالیا صورت گرفته است.

فاز اول آزمایشات انسانی واکسن مذکور قرار است اوایل ماه جولای صورت بگیرد؛ محققان استرالیایی برای توسعه واکسن ویورس کرونا از  فناوری «گیره مولکولی» استفاده کردند؛ گیره‌ها برای حفظ شکل پیچیده و در حال تغییر پروتئین اسپایک طراحی شده تا سیستم ایمنی بدن انسان بتواند آن را شناسایی کرده و سپس نابود کند و درنهایت به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری پاسخ دهد.

نتایج اولیه  آزمایش‌های بالینی واکسن توسعه یافته توسط دانشگاه کوئینزلند نشان داده که این واکسن می‌تواند آنتی بادی‌های بالایی در جهت خنثی‌سازی ویروس تولید کند.

جین هالتون، رئیس CEPI توضیح داد که مشارکت با CSL در صورت اثبات دوام واکسن، می‌تواند به سرعت تولید دوزهای واکسن ضد کرونا کمک قابل توجهی کند.

هالتون گفت: «ما کاملاً متمرکز بر تولید واکسن‌هایی هستیم که در سطح جهانی قابل دسترسی باشد. ایمن سازی کسانی که بیشترین نیاز  به آن را دارند، صرف نظر از این که در کدام کشور قرار دارند، سریع‌ترین راه برای پایان دادن به بیماری همه گیر کووید ۱۹ است».

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا واکسن کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، به تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت مشغول است. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتاب‌دهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شرکت بود. این مرکز در راستای حمایت از استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم