Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مزیت حفاظ‌های صورت این است که استفاده درست از آنها آسان است و جلوی قطرک‌های تنفسی حاوی ویروس را می‌گیرند.

در مقابل استفاده درست از ماسک مشکل است و خیلی اوقات ماسک‌ها با صورت به درستی اندازه نمی‌شوند. از طرف دیگر افراد در هنگام گذاشتن و برداشتن ماسک و تنظیم کردن آن ممکن است بیشتر صورتشان را لمس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک‌ها راحت نیستند و نفس کشیدن را مشکل‌تر می‌کنند.

مزیت دیگر حفاظ‌های صورت آسان بودن ضد عفونی کردن و استفاده دوباره از آنها است. همچنین حفاظ‌های صورت مشکلی از از لحاظ ارتباط با دیگران ایجاد نمی‌کند، افراد می‌توانند حالات صورت طرف مقابل را ببینند و افراد ناشنوا می‌توانند لبخوانی انجام دهند.

توصیه به ماسک زدن بیشتر از آنکه برای حفاظت از کسی باشد که ماسک می‌زند، برای حفاظت از دیگران است، چرا که می‌دانیم افراد دچار عفونت با ویروس کرونا که بدون علامت هستند یا علائمشان هنوز بروز نکرده است، می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

حتی هنگامی که ماسک می‌زنید هنوز بخش‌هایی از صورت مانند چشم‌ها بی‌حفاظت می‌مانند و ممکن است ویروس از طریق آنها منتقل شود، اما حفاظ‌ها همه صورت از جمله چشم‌ها را می‌پوشانند.

البته هنوز معلوم نیست که انتقال ویروس از طریق چشم‌ها تا چه حد در انتشار ویروس اهمیت دارد.

همچنین حفاظ‌های صورت ممکن است به پیشگیری  از «انتقال هواپخش» ویروس کمکی نکنند، چرا که ذرات ریز معلق حای ویروس ممکن است بتوانند از شکاف پایینی حفاظ به زیر آن راه یابند.

استفاده از حفاظ صورت به خصوص در بیمارستان‌ها هنگامی کارکنان درمانی کارهایی مانند لوله‌گذاری تنفسی را در بیماران دچار کرونا انجام می‌دهند، و چشم‌هایشان در نزدیکی دهان بیمار قرار می‌گیرد، بسیار مهم است.

برخی از کشورها هم استفاده از حفاظ‌های صورت در خارج از محیط‌های بیمارستانی شروع کرده‌اند، مثلا به کودکان در سنگاپور با بازگشایی مدارس از حفاظ صورت استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد حفاظ‌های صورت با بازگشایی جوامع می‌توانند نقشی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا داشته باشند.

کد خبر 518733 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس حفاظ های صورت حفاظ ها چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • سندروم پس از کرونا چیست؟