Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد حساب‌های سازمان‌های رسانه‌ای تحت نظارت دولت‌های روسیه و چین را علامت گذاری کند تا از این طریق کاربران متوجه شوند موارد منتشر شده از سوی این حساب‌ها ممکن است تحت تاثیر نظرات دولتی قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیسبوک درباره تصمیم جدید خود اعلام کرد که قصد دارد از این طریق کاری کند تا مردم کمتر از قبل اخباری که ممکن است با پشتوانه سیاسی و استراتژیک تولید شده را باور کنند.

فیسبوک اعلام کرده است که تاکنون ۲۰۰ صفحه وابسته به سه کشور مذکور را شناسایی کرده است که در میان آن‌ها نام شبکه تلویزیونی Xinhua چین نیز به چشم می‌خورد. ظاهرا عملکرد برچسب گذاری جدید فیسبوک به این صورت خواهد بود که هنگام مراجعه کاربران به صفحات مربوطه، کاربران شاهد پیغامی مبنی بر کنترل صفحه توسط مقامات دولتی یک کشور خواهند بود.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که هرگز صفحات آمریکایی برچسب گذاری نخواهند شد چرا که از نظر فیسبوک کلیه صفحات تحت کنترل دولت آمریکا استقلال تحریریه دارند و می‌تواند بدون نظارت هیچ مسئولی به انتشار اخبار روز بپردازند. فیسبوک اعلام کرده است که برای تشخص صفحاتی که باید برچسب این شرکت را دریافت کنند، با بیش از ۶۵ متخصص در سراسر جهان مشورت می‌کند و در نهایت صفحه تشخیص داده شده توسط فیسبوک قطعا تحت نظارت دولت‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جک دورسی پیش از حذف پست خشونت‌آمیز ترامپ از تصمیمات ما باخبر بود

علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده است که هرگونه تبلیغات از رسانه‌های دولتی بر علیه کاربران آمریکایی را شناسایی و آن را از فیسبوک حذف خواهد کرد. فیسبوک همچنین عدم موفقیت خود برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را تایید کرده و اعلام کرده است برنامه‌های گسترده این شبکه اجتماعی، همگی ناموفق بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت فیسبوک قابلیت جدید فیسبوک اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوفی که باعث تمسخر کاربران شد | اسرائیلی ها آنقدر بزرگنمایی کردند که فورا خودشان ترسیدند ... !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مواجه پدافند هوایی در اصفهان و تبریز با چند ریزپرنده، که تعبیر به «خرابکاری محدود» در رسانه ها شده، در ایران و کشورهای منطقه و حتی در داخل اسرائیل موجب تمسخر مقامات صهیونیستی در میان کاربران فضای مجازی شده است.

در دقایق اولیه رسانه‌های صهیونیستی ابتدا برای بزرگنمایی شروع به داستانسرایی کردند و ادعا کردند که حمله به اصفهان توسط جنگنده و موشک بوده که بعد از انتشار اولین تصاویر که حکایت از رهگیری چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی داشت، مجبور شدند بلافاصله عقب نشینی کنند.

در این میان همزمان با پخش زنده حادثه اصفهان توسط شبکه‌های تلویزیونی صهیونیستی، به صدا در آمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی مورد توجه قرار گرفت که موجب تمسخر بیشتر کاربران فضای مجازی شده است.
المیادین نیز در اینباره نوشته است: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

یک کانال تلگرامی فلسطینی نزدیک به حماس هم نوشت: «رژیم اشغالگر در حال حمله رسانه‌ای به ایران است... یک بلوف رسانه‌ای برای اینکه به مردم خود بگوید به ایران پاسخ داده است.»

کد خبر 845469 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • بلوفی که باعث تمسخر کاربران شد | اسرائیلی ها آنقدر بزرگنمایی کردند که فورا خودشان ترسیدند ... !
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی
  • جلوی تبلیغات غیرقانونی در نمایش‌خانگی گرفته می‌شود
  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی