Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:45:58 GMT

سیستم تشخیص تصادف بوش با اورژانس تماس می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۹۴۰

سیستم تشخیص تصادف بوش با اورژانس تماس می‌گیرد

شرکت "بوش"(Bosch) یک سیستم تماس اضطراری جدید راه‌اندازی کرده که به هنگام تشخیص تصادفات موتور سیکلت، برای درخواست کمک تماس برقرار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، این سیستم "هلپ کانکت"(Help Connect) نام گرفته و هنگامی که بروز تصادفات را تشخیص داد، می‌تواند به طور خودکار درخواست کمک کند.

برخلاف سرویس‌های اضطراری دیگر که برای خودروها تهیه شده‌اند، سیستم "هلپ کانکت" برای موتور سیکلت توسعه داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این سرویس، شرکت بوش توضیح داد که خطر مرگ در تصادفات موتور سیکلت ۲۰ برابر بیشتر از خودرو است و هرچه قدر راننده موتورسوار در هنگام تصادف، زودتر یاری بگیرد، احتمال زنده ماندن وی افزایش می‌یابد.

سسیستم اضطراری ساخت شرکت "بوش" به یک یونیت حسگر اینرسی متکی است که بخشی از "سیستم کنترل پایداری موتورسیکلت"(MSC) شرکت بوش است.

 این حسگر، شتاب و سرعت زاویه‌ای موتور را صد بار در ثانیه اندازه‌گیری می‌کند و به سیستم هلپ‌کانکت اطلاعاتی راجع به موقعیت فعلی موتور می‌دهد.

همچنین این سرویس به الگوریتم سقوط یکپارچه حسگر هم متکی است. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که آیا موتور درحقیقت به دلیل یک تصادف افتاده یا یک لحظه به طور ناگهانی افتاده است.

اگر هلپ‌کانکت تصمیم گرفت که موتور تصادف کرده، اطلاعات صحنه و راننده را به مرکز خدمات بوش منتقل می‌کند.

در تصادفات شدید، این سرویس می‌تواند از تلفن همراه راکب موتور استفاده کند تا موقعیت وی را تشخیص داده و ماموران اورژانس را به محل حادثه هدایت کند.

این سیستم در ابتدا فقط در آلمان در دسترس خواهد بود ولی شرکت بوش قصد دارد در آینده این سیستم را در کشورهای بیشتر توسعه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوش موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حسین قاسمی گفت: ساعت ۹:۲۵ دقیقه روز گذشته، پیرو تماس شهروندان مبنی بر وقوع تصادف ۲ دستگاه سواری (پژو با پراید)، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه به محل اعزام و با توجه به تعداد بالای مصدومین، با هلال احمر نیز جهت اعزام یک تیم امداد و نجات هماهنگ شد.

وی در ادامه افزود: این حادثه ۶ مصدوم داشت که تیم اعزامی اورژانس، بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه از جمله، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده و … پنج نفر از مصدومین را به بیمارستان امام علی رودان منتقل کردند و یک نفر به بیمارستان کهنوج انتقال داده شد.

وی گفت: حال همه مصدومین خوب است.

کد خبر 6080747

دیگر خبرها

  • نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد + عکس
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده_ مهاباد
  • ۱۱ مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه ۴ دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد