Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@16:29:59 GMT

رمضان عبدالله درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۷۹۹۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه خبری المنار لبنان در خبر فوری اعلام کرد که دکتر رمضان عبدالله شلح در پی درگیری طولانی با بیماری درگذشت.

جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

رمضان عبدالله شَلَح استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلح، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت.

وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) قرار داشت.

شلح همچنین در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

کد خبر 518745

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای جانبداری آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که بار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و یک بار دیگر بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مصادره حقوق ملت فلسطین حمایت کرد.

 جنبش فتح نیز به نوبه خود اقدام آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش فتح آمده است که آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آن‌ها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی