Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@20:21:46 GMT

«قصه‌ بره‌ سرخ و شاهزاده‌ غمگین» بار دیگر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۶۸۵

«قصه‌ بره‌ سرخ و شاهزاده‌ غمگین» بار دیگر منتشر شد

«قصه‌ بره‌ سرخ و شاهزاده‌ غمگین» اثری از هاینتس یانیش نویسنده‌ سرشناس اتریشی است که با ترجمه‌ سیامک گلشیری برای چهارمین بار به دست کودکان بالای ۷ سال رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب روایت دختر غمگین پادشاهی است که سال‌ها پیش مادرش را از دست داده است و هر بار که تنها می‌شود گوشه‌ای می‌نشیند و گریه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر هر کاری به فکرش می‌رسد انجام می‌دهد اما تلاش‌های او نتیجه‌ای ندارند. تا این‌که یک روز چوپانی به همراه یک بره‌ی سرخی، یک دختر، یک مرد و یک زن که دستان‌شان به بره چسبیده و در هوا معلق‌اند، از راه می‌رسند.

بر همین اساس، این افسانه به موضوع‌هایی همچون طمع، مهمان‌نوازی، کمک به هم‌نوع و... می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شعبده بازها و دلقک‌ها برای شاهزاده خانم لطیفه تعریف کردند؛ جلو روی او، موقع راه رفتن، تلوتلو خورند؛ تردستی نشان دادند؛ خودشان را از پلکان پایین انداختند؛ دست‌هایشان را غیب کردند؛ چشم‌هایشان را در حدقه چرخاندند و مثل مرغ‌ها قدقدکنان در وسط تالار، به این سو و آن سو پریدند. اما شاهزاده خانم که هیچ‌کدام از این کارها او را نخنداند، ساکت نشسته بود و فقط با مهربانی برای آن‌ها سر تکان می‌داد.»

«قصه‌ی بره‌ی سرخ و شاهزاده‌ی غمگین» نخستین بار در سال ۱۳۸۷ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد و در چاپ‌های گذشته به شمارگان ۲۲هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

یادآوری می‌شود، این کتاب با تصویرگری نرگس محمدی با شماگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان برای چهارمین بار از سوی کانون منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر ۲۸ صفحه‌ای را از فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی، شهر کتاب‌های مرکزی و ابن‌سینا و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) تهیه کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد