Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:27:58 GMT

دست دلالان از زمین‌های زنجان کوتاه شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۸۱۲

دست دلالان از زمین‌های زنجان کوتاه شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: باید دست دلالان از زمین‌ها و مسکن‌های زنجان کوتاه شود.

فتح‌الله حقیقی عصر دیروز (۱۷ حرداد) در جلسه کارگروه مسکن استان به برخورد جدی با بنگاه‌ها یا نمایندگی‌های خودساخته که اقدام به خرید و فروش و دلال‌بازی زمین‌های بلاتکلیف می‌کنند، تاکید کرد و افزود: متاسفانه با این دلال‌بازی برخی از زمین‌هایی که به‌طور مثال ارزش آن‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، در مدت کوتاهی بیش از ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقدامات نسنجیده در برخی پروژه‌ها موجب گرفتاری مردم و سردرگمی دستگاه‌ها شده است، یادآور شد: ۴۰۰۰ واحد مسکونی بلاتکلیف در زنجان داریم که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نیز دارد اما خراب‌کاری‌های گذشته این پروژه را بلاتکلیف کرده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند و در دام سوداگران زمین و مسکن گرفتار نشوند؛ چراکه برخی با کلاه‌برداری، زمین‌های بدون صاحب را به مردم می‌فروشند و دستگاه‌های امنیتی باید این مشکلات را حل کنند.

وی به قاطعیت در برخورد قانونی با سودجویان تاکید کرد و افزود: بنگاه‌های معاملاتی باید تعیین تکلیف و قانونمند شوند و در غیر این صورت باید از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود تا شاهد دلال‌بازی نباشیم که در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان نیز باید در خصوص فعالیت بنگاه‌ها و تعاونی‌های مسکن نظارت داشته و گزارش مربوطه را ارائه دهند.

استاندار زنجان بیان کرد: برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن، باید مدیران مصوبات را به طور جدی پیگیری کنند و تصمیمات کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود، صورت جلسه و در شورای مسکن مطرح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: زمین پروژه ۸۰۰ واحدی کوی نصر به مساحت ۷۲ هزار مترمربع توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده و جزو نخستین پروژه‌هایی است که ساخت آن آغاز شد اما در این مسیر به موانعی برخورد کرده که بخشی آن حل و دستور مجدد احداث صادر شده است.

مسعود بیات‌منش با اشاره به اینکه ۵۰ درصد این زمین به فضای سبز و خدمات شهری اختصاص یافته است، ادامه داد: ۱۰۰ قطعه ۳۵۰ متری با در نظر گرفتن الزامات طرح تفصیلی در این زمین پیش‌بینی شده است. در طرح اقدام ملی تولید مسکن سعی شده همه استانداردهای ساختمانی، از جمله تامین نورگیر و پارکینگ رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در اغلب ساخت و سازهای شهری همه مصوبات کمیسیون ماده ۵ از جمله تراکم ساختمانی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید مسکن با وجود تنوع در بخش‌های مشارکتی و حمایتی، ایجاد کیفیت مناسب شهری را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول با مطرح کردن پیشنهاد کمیته تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: این کمیته انجام هماهنگی، بررسی، برنامه‌ریزی، ارائه راهکار و پیشنهاد برای ساماندهی به بازار مسکن، مصالح ساختمانی و نیروی انسانی را بر عهده خواهد گرفت تا از گرانی مسکن جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان اداره راه و شهرسازي دلال بازی طرح اقدام ملی مسکن فتح الله حقیقی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال

فرماندار دلفان از افزایش سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان پس‌ از ۲۰ سال خبر داد. - اخبار استانها -

اصغر قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به کاهش تولید محصولات آب‌بر در دلفان، گفت: سطح زیر کشت این محصولات در سال‌های گذشته به حدود شش هزار هکتار می‌رسید.

او اضافه کرد: سطح آب‌های زیرزمینی در دلفان به‌ویژه در دشت خاوه و چواری سال‌های گذشته در حال فرونشست بود، اما سطح منابع آبی این شهرستان در دو سال اخیر و پس‌ از 20سال افزایش یافته‌ است.

پیش‌بینی برداشت 50هزار تن نخود در دلفان

فرماندار دلفان با تأکید به برخورد با دلالان غیربومی برای اجارۀ اراضی کشاورزی در این شهرستان، بیان کرد: همکاری مردم برای جلوگیری از کشت محصولات آب‌بر در دلفان قابل‌ستایش است.

قهرمانی تأکید کرد: دلالان غیربومی اراضی کشاورزی دلفان را با قیمت بسیار پایین برای کشت سیب‌زمینی اجاره می‌کردند و منابع آبی این شهرستان با کشت محصولات آب‌بر تاراج می‌شد.

او با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصولات آب‌بر در دلفان هم‌اکنون به 300هکتار رسیده‌است، خاطرنشان کرد: دشت خاوه و چاواری با همکاری شورای حفاظت از منابع آب، دستگاه قضا و نیروی انتظامی از وضعیت قرمز آب خارج شده‌ است.

فرماندار دلفان اعلام کرد: کشت هرگونه محصولات آب‌بر مانند سیب‌زمینی، هندوانه و انتقال آب به اراضی خارج از کروکی اولیۀ چاه در سال زراعی 1403-1402 ممنوع است.

قهرمانی با بیان اینکه تجهیز چاه‌های دلفان به کنتور هوشمند حجمی الزامی است، هشدار داد: با متخلّفان طبق ضوابط قانونی و قضایی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن