Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در اظهاراتی در پی جان باختن رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جهاد اسلامی فلسطین، گفت گروه‌های مقاومت فلسطینی راه او را ادامه خواهند داد.

او گفت: فلسطین و امت اسلامی در این روز با فرماندهی مجاهد از فرماندهان ملت فلسطین خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پرچم مقاومت برافراشت و جنبشی بزرگ از جنبش‌های مقاومت و جهاد را رهبری کرد. ما امروز با برادر مجاهد دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دکتر رمضان عبدالله شلح خداحافظی می‌کنیم. روح او پس از عمری مجاهدت و فداکاری و مقاومت به خاطر فلسطین، قدس و اقصی به سوی پروردگار خویش پر کشید. او برای بازگشت ملت فلسطین به سرزمین خویش تلاش‌ها کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: دکتر رمضان شلح از رحم درد و رنج زاده شد. او از رحم مقاومت و قیام‌ها و انقلاب‌ها در سرزمین فلسطین زاده شد. او در داخل خاک فلسطین و خارج از آن همیشه پرچم مقاومت در دست داشت. او پس از شهادت فتحی شقاقی دبیر کلی جنبش جهاد اسلامی را در دست داشت. او ارزش‌های بزرگی را در مسیر فداکاری برای فلسطین تثبیت کرد.

هنیه در ادامه اضافه کرد: او (شلح) ویژگی‌های بارز بسیاری داشت. اخلاق، تواضع، محبت، والامنشی و ارزش مداری او زبانزد بود. او با چشمانی جستجوگر به حوادث و آنچه در پشت حوادث خوابیده بود می‌نگریست. اما در میان همه این صفات نیکی که او داشت و نمی‌توان همه آن‌ها را بر شمرد من به دو ویژگی خاص و زیبای او اشاره می‌کنم. ویژگی نخست او پایمردی و ثباتش در خط جهاد و مقاومت است. با وجود تمامی فداکاری‌ها و شکنجه‌ها و با وجود ترور‌هایی که علیه مسئولان جنبش جهاد اسلامی و دیگر جنبش‌های فلسطینی صورت گرفت او همچنان ثابت قدم باقی ماند و بر فراز قله مقاومت قرار داشت، او سربلند و شجاع در برابر اشغالگران باقی ماند و ملت فلسطین را نیز به مقاومت تشویق می‌کرد تا آرمان فلسطین و اندیشه فلسطین زنده بماند.

او افزود: ویژگی دوم او این بود که فردی اتحادگرا بود. دکتر رمضان بسیار کوشید تا ملت فلسطین در سنگر اصول ثابت و مقاومت یکپارچه باقی بمانند. او، چون به وحدت تمامی ملت فلسطین اعتقاد داشت بر یکپارچگی گروه‌های مقاومت به ویژه وحدت جنبش حماس و جهاد اسلامی نیز تأکید داشت. او ارزش‌ها و شیوه بزرگی را در زمینه تکامل، همکاری و رایزنی میان سران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی تثبیت کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز ما فقدان این رهبر دوست داشتنی را به ملت فلسطین و امت اسلامی تسلیت می‌گوییم. یاد و خاطره او در ذهن نسل‌ها باقی خواهد ماند. من به سران جنبش جهاد اسلامی و در رأس آن‌ها به زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، و تمامی اعضای این جنبش و هواداران آن تسلیت می‌گویم. همچنین به خانواده دکتر رمضان عبدالله و خودمان در جنبش حماس صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال می‌خواهم که وی را غریق دریای رحمت واسعه خویش بگرداند و او را در بهشت برین و در کنار پیامبران و صادقان و شهدا و صالحان جای دهد.

هنیه در انتها گفت: به برادرانمان در جنبش جهاد اسلامی می‌گویم جنبش حماس با تمامی امکانات و گستره خود همچنان عمق راهبردی شما و ملت فلسطین و تمامی ملت‌های مقاومت باقی خواهد ماند. ما با تمامی اندک امکانات خود با هم به پیش خواهیم رفت تا آنکه اهدافی را که به خاطر آن شهید رمضان عبدالله جان خود را بر سر تحقق آن‌ها گذاشت محقق کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسماعیل هنیه مقاومت فلسطین جنبش جهاد اسلامی رمضان عبدالله دکتر رمضان ملت فلسطین جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه

شبکه المیادین از سفر قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مهر، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته جاری برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • حماس: واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • واکنش ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی صهیونیست‌ها پایان یافته است
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه