Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به جرأت می‌توان بنیاد البرزشناسی را شاخص‌ترین مرکز تحقیقی و پژوهشی در زمینه مطالعات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و... استان البرز دانست.

بنیادی که اعضای آن تمام تلاش خود را برای استان شدن البرز به کار گرفتند و عقاب پرطلایی، درخت اورس و محوطه ازبکی با تلاش این بنیاد به ترتیب به عنوان نماد جانوری، گیاهی و المان البرز به کشور و جهان معرفی شدند تا استان نوپای البرز در زمزه معدود استان‌های دارای نماد کشور قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بنیاد باوجود اهمیت بالا و بی منازع خود فاقد مکانی معین و سامان یافته است.

از بدو تأسیس بنیاد البرزشناسی جانمایی آن با پیگیری‌های رئیس این بنیاد در دستور کار سید طاهر طهایی، استاندار اسبق البرز قرار گرفت و ساختمان نیمه‌کاره‌ای در محل پارک استاد شهریار به عنوان محل این بنیاد درنظر گرفته شد اما پیچ و خم اداری این سازه از عمر مدیریت وی بیشتر بود و پیگیری مسئله مذکور به دوره نجفی، استاندار بعدی البرز موکول شد.

با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، نجفی نیز البرز و ساختمان نیمه کاره بنیادش را رها کرد تا نوبت به عزیزالله شهبازی، استاندار حال حاضر البرز برسد و این گونه بود که برای تعیین تکلیف این ساختمان بیش از شش سال سپری شده است.

مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرزشناسی در تشریح علت مسیر پرپیچ و خم و عدم تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره این بنیاد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شورا و شهرداری کرج با تکمیل ساختمان و واگذاری آن به بنیاد البرزشناسی مشکلی ندارند و حتی این موضوع در صحن شورا نیز مصوب شده است اما مشکل اصلی آن است که بخشی از زمین در قید مالکیت راه و شهرسازی قرار دارد.

رجبی افزود: نمایندگان کرج در مجلس دهم و آقای دکتر شهبازی در تلاش بودند تا تحویل دادن ساختمان مذکور به بنیاد البرزشناسی در هیئت وزیران مصوب و موانع حقوقی آن از میان برداشته شود.

او افزود: با توجه به آغاز فعالیت مجلس یازدهم و عدم تعیین دومین نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، احتمالا تعیین تکلیف ساختمان یادشده تا پایان سال به طول انجامد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: البرز شناسی تاریخ ایران تحقیقات علمی نیمه کاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید