Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@09:06:45 GMT

تبعات مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۴۰۸

تبعات مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسن طاهری، به «میکروبیوم» به عنوان موضوع اصلی هفته سلامت گوارش سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین بار حدود ۲۰ سال قبل مبحث میکروبیوم و میکروبیوتا که درباره میکروب هایی است که به طور طبیعی در بدن انسان زندگی می کنند به طور جدی وارد مباحث مربوط به سلامت دستگاه گوارش و بدن انسان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد، افزود: میکروب ها در حال همزیستی با سلول های بدن بوده و وجودشان برای حفظ سلامتی بدن ضرورت دارد و نبود آنها ممکن است سبب مشکلاتی چون چاقی و عدم تامین ریز مغذی ها در بدن و ایجاد نقص در سیستم دفاعی بدن و کارکرد طبیعی دستگاه عصبی مرکزی شود.

طاهری با اشاره به این مطلب که ساختار ژنتیکی سلول های  بدن انسان ها حدود ۹۹ درصد مشابه یکدیگر است، گفت: آنچه سبب تفاوت انسان‌ها می شود ساختار ژنتیکی میکروب های بدن آنهاست . بیشتر ژن های بدن انسان مربوط به میکروب ها است و ساختار ژنتیکی این میکروب ها در انسان ها حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد تفاوت دارد و این تفاوت‌ها در بروز مشکلاتی همچون آلرژی، چاقی، و...، نقش دارد.

وی با بیان اینکه میکروب‌ها در بخش‌های مختلف بدن از جمله پوست، دهان، اندام‌های جنسی، روده و معده و دستگاه تنفس قرار دارند، اظهار داشت: میکروب های موجود در بدن نوزاد از زمان تولد تغییر و تحول و گسترش پیدا می کند و پس از حدود ۲.۵ سال جنس میکروب ها موجود در بدن کودک و انسان بالغ تقریبا مشابه خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن گوارش شاخه مازندران، خاطرنشان کرد: باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک ها پرهیز کرد چرا که این عمل سبب آسیب به میکروب‌های مفید در بدن گردیده و  مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه غذاهایی که می‌خوریم بر جنس میکروب‌های موجود در بدن موثر است، گفت: با مصرف غذاهای چرب به مرور زمان میکروب‌هایی در بدن تکثیر پیدا می کنند  که سبب رسوب چربی و تشدید چاقی می گردند ،  لذا نوع غذای مصرفی  نیز بر روی جنس میکروب‌های موجود در بدن تاثیر می‌گذارد.

طاهری در مورد میکروب هلیکوباکتر پیلوری‌هایی که در معده انسان وجود دارد، اظهار داشت: در مورد این میکروب ها که در ایجاد زخم اثنی عشر و معده و حتی سرطان معده موثر هستند، زمانی باید اقدام به درمان و ریشه کنی کرد که این میکروب به بدن آسیب وارد کند در غیر این صورت برخی از مطالعات نشان داده اند که ریشه کنی بی مورد این میکروب نیز می تواند در ایجاد اشتهای کاذب و چاقی نقش داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنتی بیوتیک میکروب سلامت بدن گوارش موجود در بدن بدن انسان میکروب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان با حضور منظور و هیات همراه در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان  در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی ادامه داد: ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی به مشترکان جدید صنعتی از جمله تامین برق صنایع جدید و کارگاه های صنعتی و کاهش تلفات برق از مهمترین اهداف ایجاد این پست است.

وی به مشخصات فنی طرح اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت این پست۲ در ۳۰ مگاوات آمپر، دارای ۲ دستگاه فیدر ترانس و دارای ۱۲ دستگاه فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان به دیگر اهداف ایجاد این پست اشاره کرد و گفت: تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف صنعتی شهرک صنعتی دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد