Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادزاده با بیان اینکه ورود کارشناسان رسمی دادگستری به موضوع قیمت‌گذاری مسکن به تنهایی مؤثر نیست، گفت: طی ماه آینده تیم‌های کارشناسی قیمت های مسکن در خراسان رضوی فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد که با حمایت قوه قضائیه تضمین حقوقی و اجرایی خواهد داشت‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مرادزاده، رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون موضوع افزایش افسار گسیخته قیمت املاک اظهار کرد: صرفا ورود کارشناسان رسمی دادگستری به موضوع قیمت گذاری مسکن به تنهایی مؤثر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تیمی متشکل از مجموعه های مرتبط به موضوع کنترل قیمت بازار مسکن ورود کنند می‌توان بازار را مدیریت کرد اما شاهد بودیم کارشناس رسمی دادگستری به تنهایی برای پیشبرد کار از مشاوران املاک قیمت ها را دریافت و میانگین آن را اعلام می کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: اگر همراه کارشناس دادگستری، کارشناسان املاک و شهرسازی و سایر دستگاه ها قیمت تمام شده یک واحد آپارتمان را به صورت علمی استخراج کنند، شاهد تأثیر در این بازار خواهیم بود.

وی افزود: چند عامل همچون قیمت زمین، هزینه های اداری مانند شهرداری و پایانکار، قیمت مصالح ساختمانی مبنای قیمت واحد مسکونی را مشخص می کند.

مرادزاده با اشاره به اینکه مشاوران املاک نمی توانند با فروشندگان همکاری نداشته باشند تصریح کرد: اینکه افراد و مالکان خودشان در سایت های فروش محصولات قیمت منازل مسکونی را به صورت غیرکارشناسی اعلام می کنند اقدامی اشتباه است.

وی افزود: اگر تیم کارشناسی با توجه به پارامترهای گفته شده فیمت گذاری داشته باشند می توانند قیمت‌های صحیح را عرضه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با بیان اینکه بهترین تشکیلات برای استقرار تیم های کارشناسی اتحادیه املاک است خاطرنشان کرد: اگر نهادهای مختلف در استان پای کار باشند در خراسان رضوی امکان اجرای طرح قیمت گذاری مسکن وجود دارد اما هنوز طرح مصوبی در این باره اعلام نشده و فقط دولت برای این موارد وعده‌هایی داده است.

وی ضمن اعلام آمادگی اتحادیه املاک برای اجرایی کردن طرح قیمت گذاری مسکن افزود: در سطوح کشوری درخواست دادیم بخش های قیمت گذاری سایت های اینترنتی مانند دیوار و شیپور غیرفعال شود و با حضور رؤسای اتحادیه املاک کشوری موافقت شد که تیم های کارشناسی در این باره تشکیل شود که البته در این راستا حضور سایر دستگاه ها ضروری است.

مرادزاده گفت: با فعالیت تیم های کارشناسی مسکن جلوی افزایش بی‌رویه قیمت گرفته خواهد شد.

وی افزود: طی یک ماه آینده تیم های کارشناسی قیمت های مسکن در خراسان رضوی فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد اظهار کرد: اگر قوه قضائیه از طرح حمایت همه جانبه داشته باشد تضمین حقوقی و اجرایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم های کارشناسی قیمت گذاری مسکن خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

جهانگیر جوانمرد امروز در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و روسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، با تبیین آسیب‌ها، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از این اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هر گونه جرایم، مسئولان و روسای اتحادیه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باید اقدامات قاطع قانونی ، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه تمام صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، افزود: با هدف مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه‌های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل شده و بر اساس گزارش‌های آنها با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشند، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد