Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:10:11 GMT

نباید به مناصب و مسئولیت‌ها به چشم یک قلک نگاه کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۴۶۵

نباید به مناصب و مسئولیت‌ها به چشم یک قلک نگاه کرد

ایسنا/مرکزی رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: نباید به مناصب و مسئولیت‌ها به چشم یک قلک نگاه کرد. رقابت در تصاحب مسئولیت‌ها بدون توجه به اصل مسئولیت پذیری و بدون توجه به وظایف قانونی خیانت به اعتماد مردم و زمینه ساز ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه است.

هادی ملکی در آیین افتتاحیه دفتر و معرفی مسئولان دفاتر نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر سطح توقعات مردم براساس وضعیت کشور تنظیم نشود قطعا شاهد بی اعتمادی مردم نسبت به نظام اسلامی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در سخت ترین شرایط کشور آغاز بکار کرده است، اظهار کرد: وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور متاثر از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، مفاسد اقتصادی موجود در سطوح مختلف جامعه، عدم کارکرد صحیح برخی از مسئولان و مدیران موجب شده است که شرایط سختی بر کشور حاکم شود و این عوامل شرایط کار برای مجلس یازدهم را دشوار می‌کند.

رئیس دادگستری ساوه با تاکید بر اینکه نیروی انقلابی و روحیه انقلابی‌گری نیاز امروز کشور است، تصریح کرد: روحیه انقلابی‌گری حلال مشکلات مردم است و اگر تلاش صادقانه و مخلصانه از سوی مسئولان  صورت گیرد قطعا رضایتمندی مردم ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: برخی مشکلاتی که در کشور بوقوع پیوست موجب کاهش اعتماد مردم به مسئولان شده و باید مجلس یازدهم با وضع قوانین صحیح کشور را در مسیر درست حرکت دهد. نباید مجلس شورای اسلامی به کارخانه تولید قانون تبدیل شود بلکه تصویب قوانین با کیفیت با عملکرد صحیح نمایندگان مجلس به وظایف قانونی خویش اعتماد مردم را به نظام تقویت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نباید از بعد نظارتی مسئولیت نمایندگی خود غافل شوند و بدانند که نظارت بر حسن اجرای قانون به مراتب مهمتر از وضع قانون است، تصریح کرد: شاخصه انقلابی بودن حرکت در مسیر مطالبات به حق مردم، اجرای صحیح قانون، گره‌گشایی از کار مردم و عدم سنگ اندازی در برآورده شدن مطالبات مردمی است. باید به نیروهای انقلابی جوان و برخوردار از روحیه انقلابی فرصت داد تا زمینه تحول کشور در تمامی عرصه‌ها را فراهم کنند و بجای گره‌زایی، گره گشایی از کار مردم صورت گیرد.

ملکی در ادامه با تاکید بر اینکه یک نیروی انقلابی باید خدمتگزار واقعی مردم باشد، افزود: نباید به مناصب و مسئولیت‌ها به دید یک قلک نگاه کرد. رقابت در تصاحب مسئولیت‌ها بدون توجه به اصل مسئولیت پذیری و بدون توجه به وظایف قانونی خیانت به اعتماد مردم و زمینه ساز ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه است.

وی افزود: گره گشایی از کار مردم موجب تحول در کشور و بهبود وضعیت مردم خواهد شد. هدف از انقلاب بهبود وضعیت مردم بوده و هر حرکتی غیر از این، خلاف آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: مدیران ادارات با حرکت در این مسیر و نظارت بر حسن اجرای وظایف قانونی باید موجب تحول در خدمت به مردم شوند تا شاهد ارتقای سطح رضایتمندی مردم باشیم.

وی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در مسیر وحدت حرکت کند و افزود: باید سطح توقعات مردم براساس وضعیت کشور تنظیم شود تا بی اعتمادی نسبت به نظام اسلامی بوجود نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اولویت های مجلس یازدهم دادگستري ساوه استانی سیاسی استان مرکزی وظایف قانونی بدون توجه اعتماد مردم مجلس یازدهم مسئولیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند