Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@02:33:48 GMT

زمان بازگشایی تالارها مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۵۴۰

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص بازگشایی مشاغل پرخطر، گفت: قرار بر این بود که بعد از عید فطر تالارهای پذیرایی بازگشایی شوند اما متاسفانه پس از آن، این مشاغل در تعطیلی کامل به سر بردند. حال قرار بر این بود که امروز زمان بازگشایی این مشاغل مشخص شود اما همچنان بسته هستند و منتظر هستیم تا ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری لازم را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی اصناف پر خطر، گفت: در حال حاضر تمامی صنوف از جمله مشاغل پر خطر بازگشایی شده اند به جز تالارهای پذیرایی که فعالیت آنها فردا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد و اعلام می شود می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته این مقام مسئول، درخواست بازگشایی تمامی صنوف از جمله مشاغل پرخطر داده شده است و در حال حاضر تمامی صنوف از جمله قهوه خانه و سفره خانه ها نیز بازگشایی شده اند.
 

چندی پیش خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با اشاره به آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی و مجالس، گفت: بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی بعد از ۲ ماه تعطیلی، پس از تعطیلات عید فطر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

اما بعد از عید فطر همچنان با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد ادامه روند تعطیلی تالارهای پذیرایی بودیم.  حال موضوعی که وجود دارد برپایی مراسم های عروسی است که بسیاری از افراد دیگر اعتنایی به بازگشایی این اماکن ندارند و در منازل و باغ های پنهان مراسم های خود را می گیرند موضوعی که می توان رعایت پروتکل های بهداشتی را زیر سوال ببرد.

گزارش) بازگشایی تالارها در گیر و دار تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا/ تالارها چه زمانی بازگشایی خواهند شد؟

این مقام مسئول در خصوص بازگشایی مشاغل پرخطر، گفت: قرار بر این بود که بعد از عید فطر تالارهای پذیرایی بازگشایی شوند اما متاسفانه پس از آن، این مشاغل در تعطیلی کامل به سر بردند. حال قرار بر این بود که امروز زمان بازگشایی این مشاغل مشخص شود اما همچنان بسته هستند و منتظر هستیم تا ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری لازم را بگیرد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس  با بیان اینکه در حال حاضر تالارهای پذیرایی در بدترین شرایط هستند، گفت: با وجود خسارت مالی بسیار زیاد از تعطیلی تالارها اما همچنان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. تالارها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند و مشکلی در شیوع کرونا ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر همچنان تالار ها تعطیل باشند شاهد برگزاری جشن ها و مهمانی ها در منازل خواهیم بود که اینگونه بیشتر شاهد انتشار ویروس کرونا خواهیم بود چراکه دیگر پروتکل های بهداشتی رعایت نخواهد شد و نظارتی بر آنها وجود ندارد.

 ابراهیمی نیا با بیان اینکه با وضعیت ناخواسته‌ای که به وجود آمده و تعطیلی تمام تالارها، مشکلات عدیده‌ای برای مالکان و مدیران این رسته شغلی ایجاد شده است، گفت: تعدادی از این تالارها و باغسراها به صورت اجاره‌ای هستند، مدیران این واحدها به امید کسب درآمد و گذران زندگی مبادرت به این کار کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، متاسفانه با تعطیلی این تالارها و باغ تالارها تعداد زیادی به اتحادیه ها مراجعه و درخواست ابطال پروانه داشته‌اند که با توضیحات و راهنمایی و صبر و بردباری و تماس با مالکین این واحدها توسط هیئت مدیره درخواست مساعدت و بخشش قسمتی از اجاره شد که مورد موافقت همکاران قرار گرفت و تعدادی نیز پروانه خود را باطل کرده‌اند.

مدیر یک باغ تالار در خصوص تعطیلی باغ تالارها و برگرداندن هزینه رزروی ها،گفت: تعطیلی مراسم‌ها از ۱۵ اسفند تاکنون که اوج کار ما محسوب می‌شود چه به لحاظ تعطیلی و مناسبات تقویمی و چه به دلیل شرایط آب و هوایی تمامی شب‌های ما یعنی چیزی در حدود ۶۰ مجلس رزرو شده بود.

او ادامه داد: هر مجلس هم حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون میلیون بیعانه داده بودند. ما این هزینه را صرف خرید مواد آشپزخانه مانند برنج، مواد اولیه و تجهیزات سالنی و حقوق پرسنل کرده‌ایم. اصلا قدرت بازگرداندن این عدد را نداریم. همیشه قاعده بر همین بوده که با بیعانه مشتری خرید می‌کردیم و با تسویه حساب مشتری بعدی هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

او گفت: حالا به یک باره این میزان بیعانه را بازگرداندن در حالی که درآمدی هم نداریم غیر ممکن است. در دفتر تالار هر روز دعوا و داد وبیداد است. زوج‌های جوان به دنبال پول خود می‌آیند. می‌گویند برو خانه و ماشین بفروش پولمان را بده. مگر خانه و ماشین من کفاف چند مشتری را می‌دهد؟ فوقش بیست تا مشتری؟ زن و بچه‌ام چه باید بکنند؟ بد مخمصه‌ای گیر کرده‌ایم. اجاره باغ را هم شش ماه زودتر پرداخت کرده‌ایم. یک ماه حقوق و دستمزد پرسنل هم عقب است.

مدیر این تالار پذیرایی گفت: از روزی که رستوران‌ها بازگشایی شده‌اند ما شاهد برپایی بسیاری مراسم‌های عقد و عروسی و ترحیم در رستوران‌ها در فضای سربسته هستیم آن هم به قول خودشان بدون رعایت فاصله اجتماعی، اما این که فلسفه بسته ماندن تالارها و باغ تالارها که اکثرا در فضای باز مستقر هستند چیست ما هم نمی‌دانیم.

به گفته اتاق اصناف، ستاد ملی کرونا به زودی در این زمینه تصمیم گیری خود را در قالب دستور العمل‌ها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ خواهد کرد. بنابراین تا قبل از اعلام ستاد ملی کرونا و تدوین، دستور العمل‌های مسائل بهداشتی باید رعایت کند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: بازگشایی ، ویروس کرونا ، مشاغل پرخطر ، تالار ها ، جشن عروسی ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازگشایی ویروس کرونا مشاغل پرخطر تالار ها جشن عروسی ناطقان ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی تالارهای پذیرایی مقام مسئول مشاغل پرخطر باغ تالار مراسم ها عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی بوده و در موعد مقرر قابل بهره‌برداری خواهد بود.

سید محمد اعتماد اعجازی ۹ فروردین در جریان بازدید از پروژه های در دست اجرای شهر اردبیل گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی پل بسیج طبق زمانبندی مشخص شده پیش می رود و این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

فرماندار اردبیل افزود: برنامه‌ریزی میشود تا فاز اول پل بسیج  شهریورماه به بهره برداری رسد و مراحل نیز هم طبق زمان بندی مشخص تکمیل شود.

وی بر تکمیل پل نیایش اردبیل تأکید کرد و افزود: ساماندهی  این پروژه از طرف ورودی کارشناسان  و ورودی کوثر هم در حال تکمیل است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: با تکمیل این دو پروژه گام مهمی در توسعه شهر اردبیل برداشته می شود.

اعتماد اعجازی تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان اردبیل را یکی از اولویت های مهم عنوان کرد وگفت: این پروژه ها هم طبق زمان بندی مشخص تکمیل می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست/ عوارض شکستگی استخوان لگن
  • زمان بازگشت ملی پوشان استقلال به تمرینات مشخص شد
  • زمان خداحافظی مسی از فوتبال مشخص شد
  • مسی زمان خداحافظی اش از فوتبال را مشخص کرد | هر چه می خواستم به دست آوردم
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان بازگشت اوسمار مشخص شد