Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممبینی گفت: امروز شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی از کارگران برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند در حالی که در سال جهش تولید حفظ اشتغال و تحریک تقاضا برای خروج رکود موجود در بازار می‌تواند کمک کننده باشد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت اقتصادی و بازار در شرایط کرونا، گفت:در سال ۹۸ بازار کشور بیشترین نقش را در ارائه خدمات در آخرین سطح زنجیره تامین کالا به عهده دارند تجربیات آزاردهنده‌ای داشتند و از ابتدای سال ۹۸ سیل، تحریم ها، افزایش قیمت بنزین و شرایط رکود تورمی را تجربه کرده اند و در انتهای سال نیز با موضوع کرونا مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: علیرغم همه این مشکلات، اصناف توانستند با نقش آفرینی موثر به گذر و عبور از این شرایط کمک کنند. اتاق اصناف ایران نیز از ابتدای وقوع موضوع کرونا با دو رویکرد در بخش بهداشتی و به عنوان یک مصونیت اجتماعی و بعد اقتصادی مطالبی را در دستورکار به عنوان استراتژی‌های تدوین شده خود قرار داد و آن را اجرا کرد.

رئیس اتاق اصناف افزود: در بخش بهداشتی از ابتدای کرونا برابر توصیه‌هایی که بود تمامی فعالیت‌هایی که مستلزم حضور جمعیت بود و به هر حال منافعی برای واحد‌های صنفی داشت متوقف شد و عملا با شروع فاصله گذاری اجتماعی، اتاق اصناف ایران در کنار خدمتگزاران در حوزه بهداشت رویکرد تدوین پروتکل‌های مورد نیاز برای فعالیت واحد‌های تجاری را انجام داد و این پروتکل‌ها به بهترین و موثرترین روش‌های ممکن در اختیار اصناف قرار گرفت و اصناف با تمکین از ضرورت توقف فعالیت در برخی از رشته‌ها این همکاری و همراهی را تا به امروز با مجموعه وزارت کشور داشته است.

وی اضافه کرد: این تاثیرات سبب شد ما امروز به اذعان همه دست اندرکاران، اصناف را به عنوان یکی از محور‌های رعایت پروتکل‌ها شناسایی کنیم، اما از بعد اقتصادی نیز پیشنهاداتی به دولت با توجه به نقش اصناف در بعد اشتغال تقدیم شد. نوع پیشنهادات عمدتا مبتنی بر حمایت از کارفرمایان برای حفظ اشتغال و جلوگیری از ترک کار نیرو‌ها بود.

ممبینی گفت: امروز شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی از کارگران برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند در حالی که در سال جهش تولید حفظ اشتغال و تحریک تقاضا برای خروج رکود موجود در بازار می‌تواند کمک کننده باشد، تا این لحظه تعداد بسیاری از صنوف بنا به توصیه‌های بهداشتی هنوز تعطیل هستند لذا امیدوار هستیم که با کمک مجلس و دولت بتوانیم این رویکرد را به سمتی ببریم که ضمن حمایت از اشتغال در واحد‌های صنفی شاهد گشایش کسب وکار در این واحد‌ها باشیم.

وی از همراهی و حمایت بخش‌های مختلف به ویژه همراهی سازمان امور مالیاتی قدردانی کرد و گفت: همراهی خوبی با اصناف و پیشنهادات مطرح شده چه درخصوص استهمال بدهی‌های مالیاتی و یا تاخیر در وظایفی که مربوط به تسلیم اظهارنامه به وسیله ۳ اتاقی بود- که آقای شافعی به آن اشاره کردند- شده است.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: همچنان انتظار این است که توجه توقف فعالیت‌ها و کاهش کسب وکار‌ها در تعیین مالیات‌ها به ویژه در سال ۹۸ و اوایل ۹۹ شاهد همکاری و همراهی بیشتری باشیم. در بعد قوانین نیز پیشنهادی است که در آینده به طور مجزا تقدیم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اتاق اصناف بیمه بیکاری رئیس اتاق اصناف واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در سطح ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحدی قرار گرفت.

او در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان ثبت شد همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

آسایش می‌گوید: امروز شاهد خروج ۶۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام بودیم و ۵۲ درصد بازار در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند امروز بیشترین ورود نقدینگی به صنعت یارانه اختصاص یافت و بیشترین خروج نقدینگی هم مربوط به گروه خودرو بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امروز ۴۰۵ نماد در وضعیت مثبت بودند بازار چند روز مثبت را شاهد بود و توانست از نظر تکنیکالی محدوده مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را به سمت بالا بشکند به دنبال استراحت است و بازار امروز بر مبنای نوسانات لیدر‌ها حرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد مقدس
  • فیلم/ توضیحات استاندار خوزستان در خصوص عملیات دفع آب‌های سطحی
  • توضیحات دادستان در خصوص قتل ۲ نفر در یاسوج
  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس