Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به‌جرئت می‌توان بنیاد البرزشناسی را شاخص‌ترین مرکز تحقیقی و پژوهشی درزمینهٔ مطالعات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و... استان البرز دانست.

بنیادی که اعضای آن تمام تلاش خود را برای استان شدن البرز به کار گرفتند و عقاب پر طلایی، درخت اورس و محوطه ازبکی با تلاش این بنیاد به ترتیب به‌عنوان نماد جانوری، گیاهی و المان البرز به کشور و جهان معرفی شدند تا استان نوپای البرز در زمره معدود استان‌هایی که نماد کشور قرار دارند بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این بنیاد باوجود اهمیت بالا و بی‌منازع خود فاقد مکانی معین و سامان‌یافته است.

از بدو تأسیس بنیاد البرز شناسی  جانمایی آن با پیگیری‌های رئیس این بنیاد در دستور کار سید طاهر طهایی، استاندار اسبق البرز قرار گرفت و ساختمان نیمه‌کاره‌ای در محل پارک استاد شهریار به‌عنوان محل این بنیاد در نظر گرفته شد اما پیچ‌وخم اداری این سازه از عمر مدیریت وی بیشتر بود و پیگیری مسئله مذکور به دوره نجفی، استاندار بعدی البرز موکول شد.

با تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، نجفی نیز البرز و ساختمان نیمه‌کاره بنیادش را رها کرد تا نوبت به عزیزالله شهبازی، استاندار حال حاضر البرز برسد و این‌گونه بود که برای تعیین تکلیف این ساختمان بیش از شش سال سپری‌شده است.

مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرزشناسی در تشریح علت مسیر پرپیچ‌وخم و عدم تعیین تکلیف ساختمان نیمه‌کاره این بنیاد گفت: شورا و شهرداری کرج با تکمیل ساختمان و واگذاری آن به بنیاد البرز شناسی  مشکلی ندارند و حتی این موضوع در صحن شورا نیز مصوب شده است اما مشکل اصلی آن است که بخشی از زمین در قید مالکیت راه و شهرسازی قرار دارد.

رجبی افزود: نمایندگان کرج در مجلس دهم و آقای دکتر شهبازی در تلاش بودند تا تحویل‌دادن ساختمان مذکور به بنیاد البرزشناسی در هیئت‌ وزیران مصوب و موانع حقوقی آن از میان برداشته شود.

او افزود: با توجه به آغاز فعالیت مجلس یازدهم و عدم تعیین دومین نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، احتمالاً تعیین تکلیف ساختمان یادشده تا پایان سال به طول انجامد.

کد خبر 518806 برچسب‌ها استان البرز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز بنیاد البرز نیمه کاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام