Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به کنفرانس عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی که قرار است آمریکا ظرف روزهای آتی در قدس برگزار کند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد، باید نسبت به افتادن در لجنزار عادی‌سازی الکترونیکی با اشغالگران در جریان کنفرانس عادی‌سازی که سفارت آمریکا قصد دارد آن را به صورت مجازی از شهر قدس اشغالی و مرکز "پرز" برگزار کند، برحذر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه تمامی تلاش‌های آنها با مخالفت شرکت‌های فلسطینی مواجه شد، فلسطینی‌ها را تشویق کرد اطلاع‌رسانی بیشتری درباره سازوکار مقابله با این کنفرانس انجام دهند.

این کنفرانس مجازی با وجود خشم گسترده فلسطینی‌ها نسبت به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری و لغو تمامی توافقنامه‌های تشکیلات خودگردان با طرف اسرائیلی برگزار می‌شود.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با رادیوی فلسطین اظهار کرد: قرار است گروه عربی سازمان ملل دوشنبه با فرانسه که ریاست ماه جاری شورای امنیت را بر عهده دارد، در چارچوب تلاش‌ها و اقدامات بین‌المللی برای مقابله با طرح الحاق دیدار کند.

منصور در ادامه گفت: مقدمات برگزاری نشست‌های آتی با دیگر اعضای شورای امنیت همانند آلمان، انگلیس و بلژیک برای بررسی طرح الحاق و شرح خطرات و اثرات ویرانگر آن در دست انجام است.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل افزود: با برگزاری این نشست‌ها گروه عربی با تمامی اعضای شورای امنیت برای ایجاد یک جبهه بین‌المللی بزرگ جهت ممانعت از اجرای طرح الحاق از سوی اسرائیل گفت‌وگو می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل به همکاری‌های خود با اعضای کمیته چهارجانبه صلح برای راه‌اندازی این کمیته و پذیرفتن مسؤولیت‌هایش در تحت فشار گذاشتن اسرائیل برای لغو اجرای طرح الحاق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط با اسرائیل سازمان ملل طرح الحاق عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی مطبوعاتی با همتای ایرلندی خود بر لزوم برداشتن گام‌های بازدارنده در برابر حمله اسرائیل به رفح تاکیدکرد.

وی با بیان این که وجدان بشری دیگر نمی‌تواند ادامه این حجم از کشتار در غزه که به 34 هزار کشته رسیده و 20 هزار نفر از آنها زنان و کودکان هستند و استمرار تخریب این منطقه به گونه‌ای که غیرقابل سکونت شده است را تحمل کند.

شکری بر ضرورت توقف این جنگ و تلاش برای پایان دادن به آن با تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکیدکرد و گفت: این موضوعی است که باید از سوی همه هم‌پیمانان و جامعه بین‌الملل حمایت شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی(آنروا) تنها سازمانی است که می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را در فلسطین توزیع کند و کشورهایی که کمک به این سازمان را تعلیق کردند، خسارت زیادی به این موسسه و در این شرایط فاجعه‌بار انسانی وارد نمودند.
 

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود
  • حمله محمود عباس به آمریکا