Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هیچگاه نگفتم نماینده مجلس حق ندارد در شورا دخالت کند بلکه اعلام کردم حق دخالت در امور داخلی شورا را ندارد و حرفم را با تیتر و عکس بد منتشر کردند.

فیصل دانش صبح امروز(۱۸ خردادماه) در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: طرح سؤال و جواب شهردار مسئله‌ای قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فضای مجازی حمله‌هایی به سمت من ایجاد شد و دلیلش سخنانم به‌عنوان سخنگو شورا بود. وقتی کسی به‌عنوان وظیفه حرفی می‌زند دلیلی بر این نیست که عقیده آن شخص باشد بلکه وظیفه داشتم عقیده اعضای شورا را انتقال دهم.

این عضو شورای شهر بندرعباس افزود: نمایندگان مجلس نمایندگان ما هستند و رابطه نزدیکی با آن‌ها دارم و باید صبر و طاقت بیشتری به خرج می‌دادند تا شورا کار خود را انجم دهد و بیشتر از هرکس قانون‌گذار باید قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورا صحبت نکردند و رئیس شورا علیه سخنگو شورا مصاحباتی انجام داد، خانم جراره از اختیارات رئیس شورا تشکیل جلسات را عنوان کرد. طبق قانون اولویت موضوع جلسات بر عهده هیئت‌رئیسه است و نه شخص رئیس شورا.

دانش با اشاره به اینکه نمی‌خواهم جلسه را به حاشیه ببرم، اضافه کرد: اعضای شورا درخواست کردند نشستی در خصوص جلسه پاسخگویی شهردار برگزار کنیم و تصمیم بگیریم اما ایشان حضور پیدا نکرد و هیئت‌رئیسه تشکیل جلسه داد و موضوع تغییر جلسه به یک جلسه بعد انجام شد و این موضوع اگر اتفاق می‌افتاد هیچ‌کدام از این مسائل پیش نمی‌آمد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: جراره این صورت‌جلسه را از من تحویل نگرفت و گفت بعد از جلسه می‌بینم. موضوع را ساعت ۱۲ شب قبل از جلسه اعلام کردم اما جلسه را تشکیل دادند. شورا نهادی است که بر اساس رأی اکثریت تصمیمی می‌گیرد و کار می‌کند.

دانش ادامه داد: جراره گفته بود سخنگوی شورا رئیس شوراست، مگر رئیس شورا برای خود سخنگو انتخاب کند. در قانون شوراها آمده که رئیس شورا سخنگو شوراست مگر آنکه اعضای شورا سخنگو انتخاب کنند. وقتی اکثریت شورا می‌خواستند جلسه عقب بیفتد سخنگو شورا باید نظر اعضا را اعلام کند.

وی افزود: با رأی مردم در شورا هستیم و در تاریخ ۶ خرداد در جلسه ۱۳۱ شورا بنده به‌عنوان سخنگو به مدت دو سال انتخاب شدم و جراره خود به من رأی داد. در این موارد باید بیشتر مراقب هم باشیم تا بتوانیم طبق قانون جلو رویم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: نماینده‌های مجلس می‌توانند در همه مسائل ورود کنند، من نگفتم نماینده حق ندارد در شورا دخالت کند بلکه اعلام کردم حق دخالت در امور داخلی شورا را ندارد و حرفم را با تیتر و عکس بد منتشر کردند. مطابق قانون هر عضو شورا می‌تواند ۶ جلسه غیبت غیرموجه داشته باشد.

دانش گفت: از رئیس شورا می‌خواهم جلسات هیئت‌رئیسه را تشکیل دهد، شاهد دارم که در زمانی که خانم جراره رئیس شدند دو یا جلسه بیشتر این جلسه تشکیل نشده است. این آمار در دوران ریاست بنده ۵۶ جلسه بوده و در خصوص موضوعات جلسات رسمی شورا تصمیم گرفته شد و تنها یک جلسه به حدنصاب نرسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس شورای اسلامی شهر بندرعباس هیئت رئیسه اعضای شورا سخنگو شورا رئیس شورا عضو شورای عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند