Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@14:55:53 GMT

ابهامات واگذاری استقلال و پرسپولیس بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۹۴۱

ابهامات واگذاری استقلال و پرسپولیس بیشتر شد

در حالی که چندی پیش معاون وزیر ورزش انتقال دو ورزشگاه درفشی‌فر و مرغوبکار را یکی از موثرترین گام‌های خصوصی شدن سرخابی‌ها اعلام کرده، به تازگی مالک باشگاه درفشی‌فر جلوگیری از ثبت این ورزشگاه در فرآیند خصوصی‌سازی را خواستار شده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که شفافت دارایی‌ها و گزارشات مالی یکی از مهمترین پیش‌نیازهای ورود شرکت‌ها و باشگاه‌های ورزشی به بازار سهام است، به تازگی مالکان ورزشگاه درفشی‌فر طی نامه‌ای به سازمان خصوصی‌سازی خواستار روشن شدن وضعیت این ورزشگاه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که به امضای اکبر یگانه، خطاب به علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی نگاشته شده، آمده است: در خصوص واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس و عرضه اولیه در فرابورس، بر اساس آرا صادره قطعی و لازم‌الاجرا محاکم قضایی و گواهی مالکیت صادره از سوی اداره ثبت و اسناد املاک زیبادشت، مالکیت عرصه ورزشگاه درفشی‌فر به نام اینجانب اکبر یگانه و دیگر وراث می‌باشد و معرفی ورزشگاه از سوی باشگاه پرسپولیس به سازمان خصوصی‌سازی خلاف قانون و مقررات می‌باشد؛ لذا با توجه به مدارک و مستندات پیوست خواهشمندم دستورات مقتضی و قانونی جهت جلوگیری از ثبت ورزشگاه درفشی‌فر در فرآیند خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس تا برطرف شدن موانع تملک عرصه ورزشگاه درفشی‌فر انجام پذیرد.

با توجه به قدمت باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و به احترام طرفداران میلیونی باشگاه پرسپولیس، اینجانبان مالکین قانونی عرصه ورزشگاه درفشی‌فر جهت واگذاری و انتقال قانونی تا پایان خردادماه 1399 اولویت اول باشگاه پرسپولیس می‌باشد؛ در غیر این صورت به غیر واگذار می‌گردد.

این گزارش می‌افزاید: چندی پیش جمشید تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان گفته بود جلسات متعددی با حضور مدیران سازمان خصوصی‌سازی و بورس برگزار کرده‌ایم و انتقال دو ورزشگاه درفشی‌فر و مرغوبکار به همراه ثبت برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعنوان دارایی، موثرترین گام‌های خصوصی شدن در این مدت بوده است.

دولت هزینه خصوصی‌سازی نادرست را به دولت بعدی منتقل نکند/‌ اول، مشکل درآمدزایی پرسپولیس و استقلال را حل کنید

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بورس تهران اصل ٤٤

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس تهران اصل ٤٤ بورس تهران اصل ٤٤ سازمان خصوصی سازی ورزشگاه درفشی فر باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

شنیده شده است که بحث تفکیک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ۵ اردیبهشت به انجام نخواهد رسید و تنها یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس راهی آسیا می‌شوند. روز گذشته آگهی مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شد. طبق گفته‌ها کنسرسیومی شامل ۵ بانک قصد تملک سهام پرسپولیس را دارند تا به این ترتیب مشکل مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برطرف شده و این دو تیم بتوانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. 

با این حال طبق تجربه‌های قبلی و همین‌طور اذعان کارشناسان واگذاری سهام پرسپولیس به ۵ بانک عملیاتی بسیار پیچیده و زمانبر است و بعید به نظر می‌رسد این بار هم به نتیجه خاصی منتهی شود. همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند عجله دولت و وزارت ورزش برای واگذاری سهام پرسپولیس به خاطر فشار زمانی، ممکن است تبعات بسیار شدیدی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. تبعاتی سنگین‌تر از حتی حذف دو تیم از آسیا. 

 بنا بر همین پیشینه، خبری تایید نشده به گوش رسیده است. طبق شنیده‌ها ممکن نبودن تفکیک مالکیت سرخابی‌ها در زمان باقیمانده، ترس از عواقب عجولانه انجام دادن این کار و مهم‌تر از همه مشکلات مالی یکی از دو تیم، مقامات را بر آن داشته فعلا فقط به صورت رسانه‌ای پروژه را جلو ببرند تا نشان بدهند همه تلاش‌شان را انجام داده‌اند. اما در پشت پرده تصمیم گرفتند این کار فعلا صورت نپذیرد. 

مشورت‌هایی که طرف‌های تصمیم‌گیر در این حوزه داشته‌اند به یک نتیجه ختم شده: تفکیک مالکیت فعلا متوقف شود، یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال که مشکل مالی‌شان حل نشده کنار گذاشته شود و تیم دیگر بدون مشکل مجوز حرفه‌ای دریافت کند. در واقع برطرف نشدن مشکلات مالی یکی از سرخابی‌ها این راه را مقابل پای تصمیم‌گیران گذاشته است تا بتوانند چنین مسیری را در پیش بگیرند. 

 البته همان‌طور که ذکر شد این خبر تایید نشده است و انتظار می‌رود مقامات وزارت ورزش، هیات واگذاری و حتی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد آن شفاف‌سازی انجام دهند. بدون شک حذف یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از آسیا خشم شدید هواداران این دو تیم را به دنبال خواهد داشت. مخصوصا اگر ببینند رقیب‌شان توانسته مجوز بگیرد. 

 این اتفاقی است که سال گذشته هم رخ داد. در دوره قبل که استقلال در ماجرای بدهی استراماچونی گیر بود، وزارت ورزش تفکیک مالکیت دو باشگاه را به تاخیر انداخت، چراکه می‌دانست آبی‌ها به خاطر بدهی به مربی ایتالیایی مجوز نمی‌گیرند و خودکار حذف می‌شوند و در نتیجه پرسپولیس می‌تواند راهی آسیا شود.

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • پرسپولیس از استقلال پیش افتاد/ ورزشگاه آزادی بهشت تیم اوسمار
  • خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا
  • اسدی: پرسپولیس به قهرمانی در آسیا نیازمند است/ امیدوارم خصوصی سازی در حد حرف نباشد
  • انتشار آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال
  • آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد
  • قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام شرایط واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • استقلال بدون مشتری روی دست دولت!