Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- پلیس فارس اعلام کرده ۳۶۸ دستگاه خودرو را در محل راه آهن شیراز کشف کرده و به استناد دیدگاه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان این خودروها را مصداق احتکار دانسته اما مدیرکل راه آهن فارس می‌گوید هیچ خودرویی در حوزه این اداره کل، احتکار نشده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها: عوامل انتظامی شنبه هفدهم خرداد ۹۹ خبر از کشف احتکاری بزرگ در راه آهن شیراز می دهند اما مدیران راه آهن این استان اعلام کرده اند که این خودروهای تولیدی داخل از طریق راه آهن با هدف توزیع در سراسر فارس و استان های همجوار نگهداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس و اعلام کشف احتکار خودرو

فرمانده انتظامی استان فارس شنبه در این باره گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی، ۳۸۶ دستگاه خودرو احتکار شده به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال را در پارکینگ راه آهن شیراز کشف کردند.

سردار سرتیپ دوم رهام‌بخش حبیبی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در پارکینگ راه آهن شیراز مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

حبیبی ادامه داد: با کسب مجوز قضایی ماموران پلیس به همراه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت از پارکینگ و ۲ رام قطار راه آهن بازدید کردند که در نتیجه آن، ۲۴۷ دستگاه پراید و ۱۳۹ دستگاه سواری پژو پارس که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته و برابر نظر کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت‌های خودروسازی علیرغم تاکید و فرصت یک هفته‌ای برای اجرای دستورالعمل‌های مربوط به منظور گرانفروشی از توزیع خودرو و نصب پلاک بر روی آنها خودداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص افراد متخلف شناسایی و از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب هستند.

 احتکاری در کار نیست

مدیرکل راه‌آهن استان فارس در همین رابطه توضیح می دهد: خودروهای پارک شده در ایستگاه راه آهن شیراز احتکار نیست زیرا این خودروها برای انتقال به نمایندگی های مجاز سراسر استان فارس،استان بوشهر و شمال استان هرمزگان از طریق ریل حمل شده است.

مهرداد انصاری افزود: هفته ای چند صد خودرو از راه آهن شیراز به مقصد سایر استان‌ها ارسال و همچنین از تهران با هدف توزیع در فارس و استان های همجوار به شیراز منتقل می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بارگیری و انتقال خودرو از طریق راه آهن شیراز از حدود ۱۰ سال پیش وجود داشته و این کار با هدف توسعه حمل بار از طریق ریل انجام شده است.

عوامل انتظامی شنبه هفدهم خرداد ۹۹ خبر از کشف احتکاری بزرگ در راه آهن شیراز می دهند اما مدیران راه آهن این استان اعلام کرده اند که این خودروهای تولیدی داخل از طریق راه آهن با هدف توزیع در سراسر فارس و استان های همجوار نگهداری شده است

وی اضافه کرد: اعلام خبر کشف خودرو در پارکینگ راه آهن شیراز مبنای درستی ندارد و موجب وارد آمدن ضربه به اقتصاد و میزان حمل بار از طریق ریل در فارس خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس اظهار داشت: خودروهایی که توسط خودروسازان داخلی تولید شده از طریق ریل حمل می شود و این کار تخلف و یا احتکار نیست.

وی اضافه کرد: خودرو پژو پارس در شیراز تولید و از طریق ریل به تهران و سایر استان ها منتقل می شود و نمی توان در ایستگاه تهران یا شهرهای دیگر جلو این خودروها را گرفت و یا اعلام کرد که احتکار است زیرا خودرو به وسیله ریل برای نمایندگی های مجاز منتقل می شود.

انصاری با بیان اینکه اظهارنظرهای شتابزده می تواند اقتصاد بحران زده کشور ما را با مشکلات بیشتری روبه رو کند،افزود: رفتارهای شتابزده در حوزه اقتصاد می تواند سرمایه گذاران و فعالین این بخش را فراری دهد.

مدیرکل راه آهن فارس بیان کرد: در هر واگن حدود ۱۲ خودرو جای می‌گیرد و به وسیله یک قطار تقریبا ۳۰۰ خودرو حمل می شود که این خودروها در پارکینگ راه آهن شیراز جای گرفته تا به وسیله تریلی به استانهای همجوار و یا شهرستان های دیگر استان فارس حمل شود.

وی در ادامه بیان کرد: پلیس راه آهن در همه ایستگاه‌ها مستقر است و انتقال خودرو در ایستگاه راه آهن شیراز نیز زیرنظر این پلیس صورت گرفته است.

انصاری با بیان اینکه حمل خودرو از طریق ریل ارتباطی با سازمان صنعت،معدن و تجارت ندارد گفت: این اداره کل باید بر روند تولید و نحوه عرضه خودرو در مبداء و مقصد نظارت کند و روند حمل آن ارتباطی با این دستگاه ندارد.

وی اظهار داشت: در خبر نیروی انتظامی اعلام شده که طی یک هفته باید وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ راه آهن شیراز تعیین تکلیف می شده در صورتی که خودروهایی یک هفته پیش اکنون از راه آهن شیراز ترخیص شده و به مقصد شهرهای دیگر رفته و خودروهایی که اکنون در این محل وجود دارد طی چند روز گذشته به این محل منتقل شده است.

پلاک‌گذاری در مبدا یا مقصد؟

مدیرکل راه‌آهن استان فارس درباره روند پلاک گذاری خودروها نیز گفت: خودروها تولید شده از محل شرکت سازنده که شماره گذاری نمی شود بلکه پس از حمل در هر شهرستان این کار انجام می شود و این خودروهایی که اکنون در پارکینگ راه آهن شیراز وجود دارد باید ابتدا به شهرهای دیگر استان فارس و یا استان های همجوار منتقل و بعد تحویل مشتری و شماره گذاری شود در صورتی که اعلام شده این خودروها به دلیل عدم داشتن پلاک ضبط خواهد شد.

وی عنوان کرد: طی هفته گذشته حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه خودرو صفر تولیدی شرکت‌های داخلی به ایستگاه راه آهن شیراز منتقل شده است و انتقال آن از طریق ریل تخلف نیست.

انصاری اضافه کرد: عصر روز جمعه نماینده دادستانی به همراه نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به محل پارکینگ خودرو راه آهن شیراز مراجعه کردند و مقرر شده که بررسی ها انجام شود و حتی اجازه تخلیه حدود ۱۰ واگن تخلیه نشده خودرو نیز صادر شد. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو شیراز پارکینگ راه آهن شیراز استان های همجوار مدیرکل راه آهن معدن و تجارت سازمان صنعت طریق ریل استان فارس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی شیرازی در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از محورهای اصلی مراسم گرامیداشت سعدی در سال ۱۴۰۳ انتقال اندیشه‌های گرانبهای سعدی به خارج از مرزهای زبان فارسی است زیرا سعدی حکیمی اندیشه‌ورز برای کل جهان و تمامی اعصار بود.

حمیدرضا قانعی بیان کرد: اشعار سعدی به عنوان نمودی از اندیشه‌، حکمت‌و خردورزی وی مایه افتخار و مباهات هر ایرانی و فارسی‌زبان و گنجینه ارزشمندی برای تمام ایرانیان در تمام نقاط دنیا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برنامه اصلی یادروز سعدی، شامگاه جمعه ۳۱ فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مهمانان ویژه و بین‌المللی از جمله سعدی‌پژوهان کشور برگزار می‌شود و در هفته سعدی نیز ۱۵ سخنرانی علمی از سوی سعدی‌پژوهان و ادبای شاخص ارائه خواهد شد.

قانعی افزود: برپایی جشنواره عروسکی حکایت‌های سعدی از اردیبهشت ماه امسال برای انتقال و تأثیرگذاری مفاهیم حکایات و اشعار سعدی بر عموم مردم و خانواده‌ها و تلاش جهت صیانت از این دُرّ گرانبهای کلام پارسی از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت سعدی شیرازی است.

برنامه‌های گرامیداشت سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود

معاون فرهنگی و امور رسانه استان فارس نیز در تشریح روزشمار برنامه‌های هفته سعدی گفت: برنامه‌های اصلی هفته سعدی یکم اردیبهشت ماه با گلباران مزار این شاعر مشهور پارسی‌گوی آغاز و سپس رویدادهای علمی آغاز می‌شود.

غلامرضا خوش اقبال با اشاره به رویکرد فراملی و فرااستانی برنامه‌های این هفته افزود: شامگاه جمعه ۳۱ فروردین پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دریا اورس سفیر سابق ترکیه و سعدی‌پژوه و ایران‌شناس برجسته که کرسی ریاست بنیاد فرهنگ و زبان آتاتورک را نیز دارد به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهد کرد.

خوش اقبال افزود: هفته سعدی منحصر به شیراز نخواهد بود و سوم اردیبهشت رویداد سعدی در اقلیم چین در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و چهارم اردیبهشت ماه برنامه گرامیداشت سعدی در سفارت هندوستان و در روز پنجم نیز رویداد سعدی و نظامیه بغداد در سفارت عراق برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هنری نیز زینت‌بخش این هفته خواهد بود و سالار عقیلی علاوه بر اجرای قطعاتی در مراسم آغازین این رویداد در روز یکم و دوم اردیبهشت ماه نیز در تالار حافظ دو اجرا خواهد داشت.

خوش‌اقبال عنوان کرد: محفل انس خوشنویسی و شکسته نویسان استانی و ملی نیز با برپایی آثار هنرمندان خوشنویسی در نگارخانه و تالار حافظ تا پایان هفته سعدی (۶ اردیبهشت ماه) برپا خواهد شد و اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی نیز در آخرین روز یعنی ششم اردیبهشت به میزبانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپایی چند پویش با موضوع سعدی به همت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس، اجرای نمایش عروسکی با موضوع داستان‌های گلستان و بوستان در آرامگاه سعدی برای عموم مردم، فضاسازی محیطی و آذین بندی خیابان سعدی تا میدان کلبه و تجلیل از پیشکسوتان ادبی و فعالان سعدی‌پژوه با همکاری دانشگاه شیراز نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته سعدی است.

کد خبر 6080176

دیگر خبرها

  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد