Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین امروز کتاب سفید «اقدامات چین برای مقابله با شیوع کووید-۱۹» را منتشر کرده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین یکشنبه 18 خرداد (7 ژوئن) کتاب سفید «اقدامات چین برای مقابله با شیوع کووید-19» را منتشر کرده و از همه کشورها درخواست می‌کند با تکیه بر ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک و همبستگی، بر شیوع کووید-19 غلبه کنند و به طور مشترک جامعه مشترک بهداشت و سلامت بشر را به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب سفید از اسناد مهم برای یاداشت واقعیت‎های مسیر دشوار چین برای مقابله با شیوع کووید-19 است که جمعاً با حدود 37 هزار کلمه‌ شامل پیشگفتار، متن اصلی و نطق پایانی می‎شود. متن اصلی به چهار قسمت «مسیر دشوار چین برای مقابله با شیوع کووید-19»، «هماهنگی دو جبهه پیشگیری و درمان»، «تجمیع تمام نیروها برای مقابله با شیوع کووید-19» و «ایجاد جامعه مشترک بهداشت وسلامت بشر» تقسیم شده است.

در این کتاب سفید اشاره شده: هنگام رو به رو شدن با شیوع بی سابقه‌، ناگهانی و مرگبار این بلای طبیعی، چین قاطعانه نبرد پیشگیری و مهار کووید-19 را آغاز کرد. حزب کمونیست و دولت چین به این امر بسیار اهمیت دادند و بی‌درنگ دست به عمل زد. شی جین‌پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با رهنمودها، برنامه‌ریزی و تدارکاتی که انجام داد فرماندهی این نبرد را در دست گرفت. وی همواره تاکید کرده که باید امنیت جانی و سلامت عموم مردم در اولویت باشد. شی جین‌پینگ همچنین برنامه‎ای کلی مبنی بر «تحکیم اعتماد، همبستگی، پیشگیری و مهار علمی و اجرای دقیق سیاست‌ها» را مطرح و به روشنی هدف پیروزی در نبرد ملت چین برای پیشگیری و مهار شیوع کووید-19 را تدوین کرد.

در این کتاب سفید آمده است: چین سرسختانه‌ترین و کامل‌ترین اقدامات برای پیشگیری و مهار شیوع کووید-19 را اجرا کرد و به شکلی بی‎سابقه کشور را وارد قرنطینه گسترده کرد؛ ظرفیت‎های درمانی را از سراسر کشور بسیج کرد تا هیچ یک از مبتلایان به کووید-19 در مسیر درمان از قلم نیافتند. چین بر پایه اصل «اول مردم، اول جان انسان» و با استفاده از تمام توان کشور، با سرعت و با کارایی بالا، منابع و نیروهای کل کشور را جمع‌آوری و سازمان‌دهی کرده و تا حد امکان از امنیت جانی و سلامت مردم حفاظت کرد. جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری چین با همبستگی، اتحاد و هماهنگی چنان فداکاری‎هایی از خود نشان دادند که به خوبی نیروی با شکوه ملت چین را در برابر جهان به نمایش گذاشت.

در کتاب سفید مطرح شد: چین هزینه و نیروی عظیمی را در این راه قربانی کرد و توانست کمی بعد از یک ماه شیوع کووید-19 را در مرحله اول مهار کند و پس از حدود دو ماه، تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-19 در داخل چین در حد کمتر از 10 نفر کنترل شد. با گذشت حدود سه ماه، نبرد کرونا در شهر وو هان و استان هو بیِ به نتایج سرنوشت‌ساز رسید و در نهایت نبرد مقابله با شیوع کووید-19 پیروز شد و به دستاوردهای مهم راهبردی رسید.

در این کتاب سفید تاکید شده که چین همیشه براساس ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک، ضمن برعهده‌ گرفتن مسوولیت خود به عنوان یک کشور بزرگ، همراه با دیگر کشورها شانه به شانه تلاش کرده تا به طور مشترک بر مشکلات پیشِ رو غلبه کنند.

چین مطابق قانون، به روشنی و به شکلی شفاف و با مسوولیت‌پذیری، در نخستین زمان ممکن اطلاعات مربوط به شیوع کووید-19 را در اختیار جامعه بین‌المللی قرار داده و تمام تجربیات خود برای پیشگیری و مهار شیوع بیماری و همچنین درمان مبتلایان را با همه طرف‌ها به اشترک گذاشته است. چین تمام رنج ناشی از شیوع کووید-19 برای مردم جهان را با تمام وجود احساس می کند و تا حد امکان کمک‌های بشردوستانه را به جامعه بین المللی ارائه داده تا از مقابله جهانی با شیوع کووید-19 پشتیبانی کند. اتحاد و همکاری، قدرتمندترین سلاح برای غلبه جامعه بین المللی بر شیوع کووید-19 محسوب می‌شود و همه کشورها باید برای ایجاد جامعه مشترک بهداشت و سلامت بشر تلاش کنند.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بیماری کووید-19 ویروس کرونا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کووید 19 ویروس کرونا اخبار چین بیماری کووید 19 ویروس کرونا اخبار چین برای مقابله با شیوع کووید 19 شیوع کووید 19 پیشگیری و مهار کتاب سفید بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا