Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با گرامیداشت شهدای نهضت اسلامی در ایران اظهار داشت: شرکت «پنها» به عنوان بزرگترین و محوری ترین مرکز مهندسی تعمیر و نگهداری ناوگان بالگردهای کشور، وظیفه تداوم بخشی به قابلیت پرواز بالگردهای کشور، اعمال سیاست های تعمیراتی و لجستیکی مناسب، انجام بهسازی‌ها، طرح و اجرای آرایش های فنی، برنامه‌ریزی و صدور دستورالعمل‌های فنی، کنترل وضعیت پروازی یگان‌ها جهت اطمینان از ایمنی پرواز و کنترل وضعیت قطعات از نظر ساعت پرواز و نحوه نگهداری آن ها را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شرکت، بزرگترین پشتیبان تعمیرات سنگین ناوگان بالگردهای کشور در حوزه  تعمیرات، مرکز تعمیرات اساسی سنگین، مرکز کنترل موجودی و تدارکاتی ناوگان و مرکز تحقیقات و ساخت است، گفت: ساخت ریزقطعات، اورهال و تعمیر، آموزش و تولید و ساخت انواع بالگردهای ایرانی ازجمله وظایف و ماموریت های خطیر شرکت «پنها» وزارت دفاع است که توانسته است با قطع وابستگی کامل به خارج  و با تکیه برتوان و اراده ی جوانان نخبه این سرزمین و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشی روز جهان به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

تقی زاده با بیان اینکه در سال جهش تولید، متخصصین خبره و متعهد شرکت پنها متعلق به وزارت دفاع در راستای ارتقای توان بالگردهای انواع متنوعی از بالگردهای رزمی را بازآماد سازی و نوسازی اساسی کردند  این بالگردها  را از نوع بالگردهای شنوک (CH، SH، ۲۱۴، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۲) و میل شرقی ۱۷۱  عنوان کرد و افزود: به لحاظ تنوع بالگردی  در دنیا جزو اولین ها هستیم زیرا  انواع مختلفی از بالگردهای شرقی و غربی را در اختیار داریم که دارای تکنولوژی های منحصر به فرد خود هستند.

جانشین وزیر دفاع با تشریح اقداماتی باز آمادسازی اساسی که بر روی این  نوع بالگرد ها انجام گرفته است ادامه داد: بالگرد شنوک (CH)متعلق به نیروی هوایی ارتش ضمن انجام تعمیرات کامل به سامانه نمایشگر کارکرد APU مجهز شده است.

وی ادامه داد: بالگرد (SH) متعلق به نیروی دریایی ارتش علاوه بر انجام تعمیرات اساسی کامل به سامانه های رادیو دریایی جهت ارتباط با شناورهای سطحی و سامانه ترمز چرخ به شکل همزمان برای خلبان و کمک خلبان مجهز شده است.

تقی زاده ادامه داد:  بالگرد ۲۱۲ نیروی انتظامی علاوه بر بازآماد سازی به سامانه های پرواز در شب، زیر ساخت جعبه سیاه بالگرد، رادار هواشناسی، سیستم رهیاب، بلندگوی پلیس و ... مجهز شده است.

وی افزایش عمر پروازی بالگرد میل ۱۷۱ متعلق به نیروی انتظامی از ۱۵۰۰ ساعت به ۲۰۰۰ ساعت را از دیگر اقدامات اساسی در حوزه نوسازی این بالگرد برشمرد و گفت: Light overhaul این بالگرد در کمتر از مدت زمان یک ماه انجام شده است که این مهم از حیث زمان انجام بازآماد سازی رکوردی کم نظیر به حساب می آید.

جانشین وزیر دفاع همچنین از تعمیرات اساسی بالگرد ۲۱۲ (آشیانه) در کمتر از ۲ ماه خبر داد و گفت: این بالگرد از آغاز اردیبهشت امسال وارد شرکت پنها شد و ظرف این مدت کوتاه آماده تحویل به یگان های مربوطه شده است.

وی با بیان اینکه  ارتباط بسیار خوبی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی  و دانش بنیان داریم افزود: تجربه دوران انقلاب، شرایط حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده دفاع مقدس، اعمال تحریم های ظالمانه و نیازهای آینده و پیش رو کشور و نیروهای مسلح باعث شد تا یک نگاه راهبردی در حوزه ارتقاء قدرت و  توان بالگردی در وزارت دفاع  شکل گیرد و به حمدالله به سطح بسیار پیشرفته ای از تکنولوژی در حوزه بالگردی دست یافته ایم.

برچسب‌ها دفاع مقدس وزارت دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس وزارت دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دفاع مقدس وزارت دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما ۶ عملیات طی ۳ روز گذشته در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

یحیی سریع درباره جزییات این عملیات‌ها گفت: ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند.

وی افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

وی در ادامه افزود: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر بفردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

یحیی سریع اضافه کرد: نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد.

‌وی همچنین افزود: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • هند بالگرد تهاجمی مونتاژ می‌کند
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا