Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:22:04 GMT

۴۰۰ نیروگاه خورشیدی در کرمان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۱۴۳

۴۰۰ نیروگاه خورشیدی در کرمان احداث می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، یحیی صادقی در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌هایی که دارد به‌ عنوان بهشت معادن معروف است افزود: باوجود این همه ظرفیت در استان آمار فقر و محرومیت در کرمان بالاست و آمار بالای مددجویان تحت حمایت زیبنده این استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نگاه ما در کمیته امداد به خانواده‌ها نگاه توانمندسازی است اظهار داشت: زیربنایی‌ و اصولی‌ترین موضوعی که در کمیته امداد استان کرمان و کشور دنبال می‌شود و مقام معظم رهبری نیز به هیات ‌امنای کمیته امداد تأکید داشته‌اند، بحث توانمندسازی خانواده‌هاست.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانوار این استان تحت حمایت این نهاد قرار دارد تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از این خانواده‌ها سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.
وی با بیان اینکه در مناطق زرند و کوهبنان کمترین آمار مددجو نسبت به جمعیت این شهرستان‌ها وجود دارد گفت: ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان‌های زرند و کوهبنان مددجوی کمیته امداد هستند و این در حالی است که در بسیاری از مناطق این استان ۳۰ درصد جمعیت مددجوی کمیته امداد هستند.
صادقی تأکید کرد: به دنبال این هستیم با هدف گذاری انجام ‌شده زرند را به ‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی کنیم و لازمه این کار این است نگاه درون شهرستانی صورت گیرد و با این اقدام یک افتخار نصیب این منطقه خواهد شد که به ‌عنوان شهر بدون مددجو معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه شرایط فقر متفاوت است و برخی مناطق استان جزو مناطقی هستند که وضعیت حادتری دارند و از بدیهی‌ترین نیازهای اولیه محروم هستند افزود: کمیته امداد تنها دستگاهی است که در مناطق محروم حضور دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در برخی مناطق استان کرمان ازجمله در شهرستان‌های زرند و کوهبنان توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان کرمان بهترین منطقه نورگیری کشور را دارد و تاکنون ۷۰۰ طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان استان ایجادشده که بالاترین آمار در کشور را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی خانواده‌های تحت حمایت ماهیانه میانگین بین یک تا یک و نیم میلیون تومان برق به دولت می‌فروشند گفت: امسال ۲۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان برای مددجویان راه‌اندازی می‌شود.
صادقی در ادامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعتی منطقه زرند در جهت کمک‌های مالی برای راه‌اندازی پنل های خورشیدی برای مددجویان می‌تواند زمینه خوبی برای توانمندی مددجویان فراهم کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمان در حوزه‌های مختلف اشتغال عملکرد خوبی داشته گفت: ۴۵۰۰ قالیباف در سطح استان تحت حمایت این نهاد هستند و سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش فرش‌های تولیدی نصیب مددجویان تحت حمایت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: همچنین در حوزه‌های دام‌پروری و گیاهان دارویی نیز طرح‌های اشتغال خوبی توسط این نهاد اجراشده، با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه دام‌پروری و کشاورزی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهره برد.
عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به‌سختی و حجم بالای کار در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مجموعه عظیم کمیته امداد با رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد و با درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب و با پشتوانه مردمی حمایت می‌شود.
وی افزود: در دیداری که طی روزهای اخیر با رئیس کمیته امداد داشته‌ایم ایشان بر مشکل یابی و حل مشکلات محرومان تأکید ویژه‌ای داشتند که امیدواریم با مشکل یابی و حل مشکلات محرومان بتوانیم باعث آرامش در جامعه شویم.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های مهم کمیته امداد در حوزه‌های مختلف ازجمله اشتغال و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و از آمادگی همکاری با این نهاد در جهت حل مشکلات محرومان خبر داد.
 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان های زرند و کوهبنان کمیته امداد استان کرمان طرح نیروگاه شهرستان ها خانواده ها تحت حمایت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان کرمان

آیین واگذاری ۳ هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با اعتبار ۱۱۰۷ میلیارد تومان در شهرستان بردسیر برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین واگذاری 3 هزار و 355 واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان صبح امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در ارتباط ویدئو کنفرانس با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در شهرستان بردسیر برگزار شد.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه این آیین با بیان اینکه کمیته امداد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان طیف گسترده‌ای از خدمات را طراحی کرده و متناسب با نیاز آنها خدمات مختلفی ارائه می‌کند، اظهار داشت: باتوجه به اینکه موضوع مسکن یکی از نیازهای اولیه خانواده‌هاست، تامین مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد است.

وی با اشاره به افتتاح 3 هزار و 355 واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان، افزود: این واحدهای مسکونی با زیربنای هر واحد 50 مترمربع احداث شده‌اند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان، ادامه داد: این واحدهای مسکونی توسط کمیته امداد و با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و سپاه ثارالله استان احداث و تحویل مددجویان استان کرمان شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت 3 هزار و 355 واحد مسکونی 1107 میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و منابع بانکی هزینه شده است، گفت: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و سپاه احداث شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه ساخت واحدهای مسکونی مددجویان در استان کرمان، بیان کرد: ساخت این واحدهای مسکونی در استان در سال 1402 نسبت به سال 1401، 158 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • واگذاری بیش از ۸٠٠ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد
  • بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان با حضور وبیناری رییس جمهور
  • واگذاری ۳هزارو ۳۵۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان کرمان
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان کرمان