Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@06:53:08 GMT

قرآن قدیمی در بین اشیای تاریخی تونس در حراجی پاریس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۱۸۳

قرآن قدیمی در بین اشیای تاریخی تونس در حراجی پاریس

موسسه میراث ملی تونس (INP) موفق شده است ۱۱۴ اثر هنری مربوط به تاریخ این کشور که از یک حراج آنلاین در فرانسه خارج کند و وارد پرونده قانونی دادخواست کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، موسسه میراث ملی تونس (INP) موفق شده است 114 اثر هنری مربوط به تاریخ این کشور که از یک حراج آنلاین در فرانسه خارج کند و وارد پرونده قانونی دادخواست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاضی غراری ، سفیر و نماینده دائم تونس در سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با انتشار بیانیه ای در توییتر اعلام کرد تلاش های شدید دولتش منجر به عقبت نشین خانه حراجی کوتا بگاری در پاریس شده است.

 

فوضی محفوض وزیر فرهنگ تونس گفت که هدف این اقدام محافظت ، حفظ میراث فرهنگی ، تاریخی ، هنری و باستان شناسی کشور تونس است. وی افزود: بیش از 100 شی باستانی و قدیمی مربوط به تاریخ کشور تونس وارد پرونده بازپس گیری شده است.

 

در بین اقلام مذکور مورد پرونده یک قرآن قدیمی است که در سال های اشغال تونس توسط فرانسوی به سرقت رفته بود.

 

قرار بود در یک فروش آنلاین 11 ژوئن این اشیای تاریخی کشور تونس به فروش رود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حراجی پاریس تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد

«حسین محمودی»گفت: لازم است با همکاری و هم افزایی بین بخشی ارگانها، کسبه و مالکان بازار اراک مرمت اساسی در این مجموعه ارزشمند انجام گیرد.

وی با بیان اینکه، مرمت اقدام مستمری در حفظ بناهای تاریخی و گردشگری است، ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت احتمالی در بارش‌ها، باید مسیر آبراه‌های بام بازار اراک از مسیر اصولی و کارشناسی انجام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نمزدگی جزئی در برخی سراهای بازار تاریخی اراک وجود دارد اما نگران کننده نیست.

محمودی افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اراک برای مرمت بازار تاریخی اراک هزینه شد .

بازار تاریخی اراک مربوط به دوره قاجاریه با ۲۰ سرا و تیمچه است، که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند. این اثر ارزشمند تاریخی، دهم آبانماه ۱۳۵۵ با شماره ثبت ۱۲۸۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • «صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل
  • چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله و حمام قدیمی سنگی دو جاذبه گردشگری شهرستان کبودراهنگ
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • برج «طغرل» ؛ قدیمی ترین برج تهران مسافران را فرا می خواند
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی تمدن جیرفت قاچاق شده به انگلیس؟
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد