Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:45:35 GMT

رشد ۳۳ درصدی پرداخت زکات در شهرستان نکا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۱۸۹

رشد ۳۳ درصدی پرداخت زکات در شهرستان نکا

بریمانی از رشد ۳۳ درصدی پرداخت زکات در شهرستان نکا خبر داد و گفت: امیدواریم افراد با پرداخت زکات اموال خود، ضمن پاکی مال، کمک کار نیازمندان باشند.

« حسین بریمانی ورندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مردم نوع دوست و مومن شهرستان نکا در سال گذشته حدود 15 میلیارد ريال زکات پرداخت کردند که کمک شایانی به جامعه و نیازمندان مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته امداد نکا با اشاره به تشکیل شورای زکات در مناطق و روستاهای مختلف برای شناسایی افراد نیازمند، افزود: مشخصات افراد  نیازمند به شورای زکات منطقه ارائه می‌شود تا در زمان مصرف زکات، این افراد در اولویت دریافت قرار گیرند.

 

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) به منظور احیای سنت و واجب الهی با کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید نسبت به جمع آوری زکوات مردم مسلمان و مؤمن و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام نموده است و در این بخش تا حد بالایی موفق بوده ایم و زکات جمع آوری شده صرف کارهای عمرانی و نیازمندان می شود.

 

بریمانی از رشد 33 درصدی پرداخت زکات در شهرستان نکا خبر داد و گفت: امیدواریم افراد با پرداخت زکات اموال خود، ضمن پاکی مال، کمک کار نیازمندان باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ترویج و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ زكات در جامعه ضروری است؛ بین شورای زكات و مسئولان، ارتباط و هم افزایی بیشتری وجود داشته باشد تا همه با هم برای رفع مشکلات گام برداریم.

 

رئیس کمیته امداد نکا با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ سازی در امر زکات است، گفت: مردم ما امروز با مقوله زكات آن گونه كه باید آشنا نیستند از این رو برای فرهنگ سازی هر چه بهتر و موثر در این زمینه تلاش شود.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد نکا پرداخت زکات پرداخت زکات شهرستان نکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  محسن حسین‌زاده گفت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با موسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده افزود: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

 

دیگر خبرها

  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس