Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: با توجه به ایجاد شبکه شاد دانش‌آموزی، تعاملات برای حمایت از ۲۰ استارت‌آپ با وزیر آموزش و پرورش انجام شد تا در این حوزه استارت‌آپ‌های قوی‌تری داشته باشیم.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، گفت:  پارک علم و فناوری، صنعت و معاونت علمی منابعی را برای تشویق استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین معاونت علمی مبالغی را به مرکز نوآوری کمک می‌کند تا آن‌ها در غالب هزینه‌های سیدمانی به استارت‌آپ‌ها تسهیلات ارائه دهند.

محمدی ادامه داد: هنوز آیین‌نامه ارائه تسهیلات به استارت‌آپ‌های موجود در مراکز نوآوری دیجیتال تدوین نشده است، اما معاونت علمی ریاست جمهوری معمولا بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌های سیدمانی اولیه ورود شرکت‌های استارت آپ را می‌‎دهد، اگر موفق باشند در ادامه کار آن را تبدیل به گرنت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مدت کرونا معاونت علمی و فناوری چند کار مهم را انجام داده است؛ تصریح کرد: برنامه‌ای تحت عنوان کرونا پلاس ایجاد و ارزیابی‌های ۶۰۰ شرکت که در آن‌ها حضور یافته بودند، انجام شد. به طوری که از میان آن‌ها ۳۸۰ شرکت مورد تایید قرار گرفتند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال افزود: از میان ۳۸۰ شرکتی که تاییدیه گرفته‌اند ۲۸۰ شرکت حمایت مالی شده‌اند و بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تسهیلات قابل تبدیل به گرنت دریافت کردند. در نهایت مابقی این شرکت‌ها نیز حمایت‌هایی در غالب ۱۰ میلیون تومان در غالب سوبسیت دریافت می‌کنند تا از یکسری زیرساخت‌ها و سرویس‌های بازار یابی استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه تعاملات برای حمایت از ۲۰ استارت آپ با وزیر آموزش و پرورش انجام شده است؛ تصریح کرد: با توجه به شبکه شادی که اتفاق افتاده است در راستای استارت آپ‌هایی که در حوزه آموزش هستند با آموزش و پرورش هم همکاری کرده‌ایم به نحوی که اگر در مهر ماه به مشکل برخورد کردیم بتوانیم در این حوزه استارت آپ‌های قوی داشته باشیم.   تاسیس اولین پارک علم و فناوری اقتصاد دیجیتال محمدی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری با همکاری وزارت ارتباطات قصد دارد اولین پارک فناوری اقتصاد دیجیتال را در مجاورت پارک پردیس در فضای به بزرگی نزدیک به ۲۸ هزار هکتار کلنگ زنی کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در پایان خاطرنشان کرد: طرح دیگری را نیز از دوهفته آینده آغاز خواهیم کرد در ادامه کرونا پلاس تحت عنوان استارت‌آپ پلاس که این طرح برای حمایت از شکل‌گیری و رشد استارت‌آپ‌های فناوری محور حوزه‌های هوش مصنوعی و ... ایجاد شده است. مجموعه‌ای از حمایت‌ها برای این دسته از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است تا در یک مکانیزم ارزیابی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی محمدی معاونت علمی و فناوری پارک علم و فناوری اقتصاد دیجیتال استارت آپ شرکت های دانش بنیان برای حمایت استارت آپ آموزش و پرورش استارت آپ ها معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست هایی جداگانه، مسائل مربوط به 10 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان را بررسی و در خصوص آن ها تصمیم گیری کرد.

استاندار یزد در جریان این دیدارها با بیان اینکه مسئله دانش بنیان همچنان جزو اولویت های اساسی استان است، اظهار داشت: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش بنیان و فناوری می گذرد؛ لذا مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه با شرکت های دانش بنیان، گفت: یک شرکت دانش بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است، لذا منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.  
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: به همین منظور در واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده ایم.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده تر از گذشته، بر مدار دانش بنیان و فناوری حرکت کند.

شایان ذکر است استاندار یزد به صورت جداگانه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق «سافا (سامانه های آزاد فناوری اطلاعات)»، «نیک یار ماکیان»، «بهداد صنعت آکو الکترونیک»، «همیار بتن شیرکوه»، «آرا پژوهان امین»، «فضایی پل آسمان»، «دانش پویان هوش مصنوعی پارت»، «هوشیار درایت راهور ماشین»، «کشت و صنعت ایلیا زیتون کویر یزد» و «ناجی تجارت صنعت قرن» دیدار و گفتگو کرد.

 

دیگر خبرها

  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • برگزاری یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران