Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ازوزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی از استان های کشور از جمله قم، تهران، سمنان و اصفهان خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به این که امروز (۱۸ خرداد) در شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: بارش باران در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد همچنین در استان‌های قم، جنوب تهران، سمنان، اصفهان، یزد وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و جزایر خلیج فارس پدیده غالب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود. فردا (۱۹ خرداد) نیز در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، قم، مرکزی در ساعات بعد ازظهر افزایش ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی این روز در استان‌های سمنان، اصفهان، یزد و جنوب تهران به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنج شنبه (۲۰ تا ۲۲ خرداد) برای استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین روزهای سه شنبه وچهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خرداد) طی ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان احتمال رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که امروز (۱۸ خرداد) دریای خزر و طی دو روز آینده خلیج فارس مواج است، گفت: از امروز تا اواخر هفته برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ خرداد) صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۰ خرداد) نیز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و حداقل دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي وزش باد شدید گرد و خاک رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود خیزش گرد و خاک وزش باد شدید رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران