Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@14:26:16 GMT

تظاهرات هزاران نفر در تورنتو

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۵۷۸

تظاهرات هزاران نفر در تورنتو

به گزارش افکارنیوز،

هزاران نفر از مردم کانادا در همبستگی با معترضانی که در آمریکا به دنبال کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست بی‌دفاع این کشور، به راه افتاده است به خیابان‌ها آمدند و شعار‌هایی را سردادند.

اخبار بین الملل-این تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد و تظاهرات کنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «نه عدالتی هست و نه صلحی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تظاهرات یکی از گروه‌های شرکت‌کننده آهنگ تولد را به یاد «برونا تیلور» زن آفریقایی-آمریکایی که پلیس او را در شهر لوییویل ایالت کنتاکی کشت پخش کرد. تیلور چنانچه به دست پلیس آمریکا کشته نشده بود روز گذشته تولد ۲۷ سالگی‌اش می‌بود.

پلیس تورنتو از مسالمت‌آمیز برگزار شدن این تظاهرات ابراز خرسندی کرد و بازرس ویژه تورنتو در این خصوص گفت: «دیدن اینکه (تظاهرات) به این شکل مسالمت‌آمیز برگزار می‌شود واقعا عالی است.»

در این تظاهرات مردم با زانو زدن که علام ضدنژادپرستی است اعتراض خود را به سیستم نژادپرستی حاکم بر آمریکا نشان دادند. عده‌ای نیز به احترام جورج فلوید هشت دقیقه سکوت کردند.

مردم شهر ونکوور کانادا نیز در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا تظاهرات کردند. در تظاهرات ونکوور مردم با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا ضد سیاه پوستان و همچنین اقدامات نژاد پرستانه در کانادا نشان دادند.

در پی قتل فجیع جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در پنجم خرداد در شهر مینه‌سوتا در ایالت مینیاپولیس به دست پلیس، اعتراضات گسترده‌ای در این ایالت آغاز شد و به سرعت در سراسر این کشور سرایت کرد.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید موجی از اعتراضات را در جهان برانگیخته است. تصاویر نشان می‌دهد جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا سیاه پوست تظاهرات آمریکا تظاهرات سیاه پوست جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

راسل در یک کنفرانس خبری در نیویورک تایید کرد: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «هر ده دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد». 

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند که ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم از خود گذاشته اند. 

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف، که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو بیان کرد که آنچه او را تحت تأثیر قرار داده تعداد کودکان زخمی است که دیده است: «نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت. به زندگی تغییریافته خود ادامه می‌دهند.»

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۳۹۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۶۶۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه