Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید پس از اتمام کرونا خیلی چیزها به حالت عادی بازگردند، ولی آنچه مسلم است تفاوت معنادار محیط و شرایط کسب و کار با دوران پیش از این همه‌گیری است. کار کردن از خانه و یا به اصطلاح دورکاری سال‌هاست که با توجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی مطرح شده است، اما با شروع همه‌گیری کرونا این اصطلاح خیلی بیشتر از گذشته شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از شرکت‌ها مجوز طولانی مدت برای دورکاری به کارمندان خود داده‌اند حتی توئیتر در اقدامی جسورانه امکان دورکاری تا ابد را برای کارمندان خود فراهم کرده است.

رشد انفجاری فروش محصولات الکترونیکی مربوط به دورکاری نسبت به سال گذشته

آمار فروش ماه‌های ژانویه تا مارس 2020 برای پنج کشور صنعتی اروپا (ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا) نشان می‌دهد محصولات الکترونیکی مربوط به دورکاری و ویدئو کنفرانس رشد بسیار زیادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌اند. در این میان، بیشترین رشد فروش مربوط به وبکم‌ها بوده است. البته این امر چندان هم دور از ذهن نبوده و نیست؛ چرا که کارکنان برای دورکاری نیاز به تجهیزات مناسب برای برقراری ارتباط با سایر همکاران دارند و در نتیجه نیاز به تجهیزاتی مثل وبکم افزایش یافته است. البته لپ‌تاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند و نیاز به آن‌ها با افزایش دورکاری‌ها تقویت شده است.

همزمان با فراگیر شدن دورکاری، خیلی‌ها مجبور شدند اتاق کار خود در خانه را بیش از پیش تجهیز کنند و این امر باعث شد سایر دسته‌های محصولات الکترونیکی مربوط به دفتر کار مثل مانیتور، پرینتر، کیبورد و ماوس نیز رشد فروش را تجربه کنند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میزان فروش وبکم‌ها در پنج کشور صنعتی اروپا در هفته‌های یازدهم تا چهاردهم سال 2020، به میزان 297 درصد افزایش یافته است. میزان رشد برای مانیتورها 120 درصد، پرینترها 68 درصد، لپ‌تاپ‌ها 62 درصد، کیبوردها 61 درصد، ماوس 20 درصد و کامپیوترهای رومیزی 4 درصد بوده است.

البته این تغییرات فقط محدود به اروپا نبوده است؛ برای مثال در خاورمیانه نیز چندان با اروپا متفاوت نبوده و آمار فروش در امارت متحده عربی حکایت از رشد 180 درصدی فروش لپ‌تاپ‌ها دارد.

فروش محصولات لاجیتک نیز در دوران همه‌گیری کرونا بی‌سابقه بود

لاجیتک که یکی از شرکت‌های پیشرو دنیا در حوزه تولید محصولات الکترونیکی و لوازم جانبی کامپیوتر است، رشد فروش بسیار بزرگی را در این دوره تجربه کرد. گزارش فروش سه ماهه ژانویه تا مارس 2020 لاجیتک نشان می‌دهد این شرکت در این سه ماهه رشد فروش 15 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرده است. نکته جالب تأثیر مستقیم کرونا بر این آمار است که خود را در دسته محصولات ویدئو کنفرانس و وبکم‌ها نشان می‌دهد، به طوری که این دسته‌ها به ترتیب رشد فروش 62 و 34 درصدی را تجربه کرده‌اند.

 

این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس ویروس کرونا دورکاری ویدئو کنفرانس سیروس عسگری مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس محصولات الکترونیکی رشد فروش همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری روسی: اقتصاد اسرائیل تحمل همزمان جنگ ایران و غزه را ندارد

به گزارش جماران؛ اسپوتنیک با اشاره به تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل در گرماگرم جنگ غزه به نقل از تحلیلگران نوشت: از آنجایی که اقتصاد تل آویو فاقد انعطاف‌ بوده و در پی جنگ غزه به شدت آسیب دیده است، بنابراین ممکن است با کاهش رشد بیشتری رو به رو شود.

ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جنگ غزه و تنش‌ها با ایران به اقتصاد اسرائیل ضربه وارد کرده و باعث کاهش اعتبار دولت یهود میان نهادهای بزرگ شود. این در حالی است که بسیاری نسبت به کاهش بیشتر این اعتبار در صورت تشدید درگیری ها هشدار داده اند.

شرکت سهامی عام «اس اند پی گلوبال» در آمریکا در پی کند شدن اقتصاد اسرائیل و افزایش خطرات ژئوپلیتیک، رتبه اعتباری آن را از «AA-/A-۱+» به «A+/A-۱» کاهش داده است.

به نوشته این خبرگزاری روس، جنگ غزه که با تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و تهران شدت یافته است، از همان ابتدی حملات در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) به اقتصاد اسرائیل لطمه زد. براساس گزارش ها، رشد اقتصاد اسرائیل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۰.۷ درصد کاهش یافته که بسیار بیشتر از ۱۰ درصد پیش‌بینی های اولیه بود. گفته می شود بدهی های دولت یهود نیز در سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار افزایش یافته است که ۲۲ میلیارد دلار مربوط به زمان پس از آغاز جنگ غزه است. شِکِل نیز به عنوان واحد پول سرزمن های اشغالی بیش از چهار درصد در برابر دلار کاهش نشان داده است.

اقتصاد اسرائیل چگونه جنگ را تحمل می کند؟

استیون ترنر مدیر مرکز مشاوره ترنر مستقر در نیویورک که در حوزه مشاوره ژئوپلیتیکی و تجاری پیشرو است، در این زمینه به اسپوتنیک گفت: «اقتصاد اسرائیل انعطاف پذیر نبوده و به شدت از جنگ آسیب دیده است».

این مقام تاکید کرد: «با شروع جنگ غزه، حجم اقتصاد اسرائیل به نصف رسیده و این امر در نتیجه بسیج کل اسرائیل برای جنگ است. به گفته ترنر، از زمان آغاز حملات حماس، صدها هزار اسرائیلی آواره شدند و بسیاری هنوز در همین شرایط بسر می برند و قادر به کار یا پرداخت صورت‌حساب‌های خود نیستند.»

این کارشناس آمریکایی سپس ادامه داد: صنعت گردشگری، به عنوان منبع اصلی درآمد اسرائیل نیز بر اثر جنگ غزه نابود شد، هرچند بعد از پایان درگیری ها بهتر می شود.

ترنر خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری خارجی در اسرائیل نیز کاهش یافته و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسرائیل به دلیل ناآرامی های سیاسی و اجتماعی ناشی از اصلاحات قضایی دولت اسرائیل ۶۰ درصد کاهش یافت.

اسپوتنیک در بخشی دیگر آورده است: جنگ غزه نگرانی ها را در مورد رشد آینده اسرائیل تشدید کرده است. بر اساس گزارش اداره آمار مرکزی اسرائیل (CBS)، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۳ در مجموع، نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۸.۷ درصد کاهش یافته است.

ترنر نیز با اشاره به همین آمار، پیش‌بینی کرد: «با توجه به مخاطرات امنیتی جنگ، عدم محبوبیت بین‌المللی ارتش اسرائیل در غزه و اعتصاب ها و اعتراضات مداوم در اسرائیل بر سر مسائل سیاسی متعدد، سرمایه گذاری خارجی صوت نمی گیرد.

شرکت سهامی اس ان پی گلوبال نیز پیش بینی کرده است که کسری بودجه عمومی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ میلادی، به هشت درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که جنگ در غزه در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه درگیری ها اقتصاد اسرائیل به گونه ای شدیدتر کوچکتر می شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • کاهش شدید فروش خودرو در اروپا
  • چند نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ شرکت کردند؟
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • قیمت خودرو امروز ۱ اردیبهشت+ جدول
  • ۴۴ هزار دانش آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • تأثیر قاچاق کالا بر افزایش نرخ ارز چیست؟
  • خبرگزاری روسی: اقتصاد اسرائیل تحمل همزمان جنگ ایران و غزه را ندارد
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول