Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:22:16 GMT

مسجد جامع وین فعال در امور سیاسی اجتماعی کشور اتریش

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۶۰۶

مسجد جامع وین فعال در امور سیاسی اجتماعی کشور اتریش

این مسجد فراتر از یک مرکز اسلامی مذهبی در کشور به شمار می رود و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی کشور نیز حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، کشور اتریش از سده های گذشته محل تلاقی فرهنگ ها و ملیت های مختلف بوده است. در این کشور بیشتر مردم مهاجران خارجی هستند که با فرهنگ و ادیان مختلف در این کشور زدگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 40درصد شهروندان اتریشی دارای ملیت های خارجی هستند. اکثر مسلمانان این کشور در طول دهه 60 میلادی از کشورهای مختلف وارد این کشور شدند و در حال حاضر دومین دین رسمی اتریش اسلام است.

 

مرکز اسلامی شهر وین تقریباً مرکز اصلی تجمع و فعالیت های مسلمانان در اتریش است که اولین بار در سال 1968 تاسیس شد. این مرکز با حضور وزیر خارجه وقت اتریش ، کورت والدریم فعالیت های مذهبی خود را به طور رسمی در اتریش آغاز کرد و تا کنون مرجع رسمی مراجعه مسلمانان و رسیدگی به امور و مشکلات آنها بوده است.

 

مسجد جامع اتریش یکی از معدود مساجد اروپاست که دارای مناره های بلند و گنبد است. مناره این مسجد 32 متر ارتفاع دارد و گنبد آن تا ارتفاع 16 متری گسترش یافته است.

 

هزینه ساخت این مسجد بخشی از سوی دولت اتریش و بخشی از کمک های مردمی تامین شده است. در این مسجد کتابخانه، دفاتر فعالیت های جانبی، کلاس های درس عربی و قرآن، محل سکونت موقت برای مسافران و میهمانان در نظر گرفته شده است.

 

مسئولان انجمن اسلامی و مرکز اسلامی وین که مسجد جامع این کشور نیز محسوب می شود اعتقاد دارند این مسجد فراتر از یک مرکز اسلامی مذهبی در کشور به شمار می رود و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی کشور نیز حضور دارد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان اتریش وین مرکز اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد : اگر جوابی قاطع به رژیم صهیونیستی داده نمی شد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت می شد و وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

محمد علی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سالیان سال است که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد دانشمندان ما را ترور و به اماکن ما حمله کند و در مرحله آخر به کنسولگری کشورمان حمله کرد که حکم خاک ایران را داشت.

وی افزود: اگر جوابی داده نمی شد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت میشد و تمام امید جریانات مقاومت به موازنه بخشی جمهوری اسلامی ایران در این رویارویی نامتوازن است.

وکیلی ادامه داد: اگر سکوت می کردیم و ملاحظات منطق های، صبر راهبردی و ... را ترجیح میدادیم، ما هیچ چیز برای رو کردن نداشتیم. این رژیم یاد گرفته که اگر جوابی نگرفت گام بعدی را محکمتر بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

وی اظهار داشت: اردن به لحاظ جغرافیایی حائل بین کشور‌های اسلامی و اسرائیل است و طولانیترین مرز را با فلسطین اشغالی دارد و در پس میزبانی از فلسطینیان نان جاسوسی از محور مقاومت را میخورد.

وکیلی افزود: اردن در نفاق تاریخی زندگی کرده است. پدر سلطان فعلی اردن نماد یک منافق در حکومت‌های اسلامی بود. خوشبختانه وعده صادق دست آن‌ها را رو کرده است.

وی اظهار داشت: راه نجات فلسطین با توجه به مرز جغرافیایی با کرانه باختری اردن است. مشروط به این که ملت اردن توجه داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: به لحاظ تاریخی مشخص شده است که منافع ملی حوزه انسجام بخشی ما است. بعد از انقلاب هر زمان مسئله ای به منافع ملی گره خورده روایت حزبی و نگاه حزبی را کنار گذاشته ایم و پشت سر روایت ملی قرارگرفته و زبان وحدت ملی قالب شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم