Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:40:38 GMT

مراکز درمانی سپاه همچنان در اختیار بیماران کرونایی است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۶۳۰

مراکز درمانی سپاه همچنان در اختیار بیماران کرونایی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه علت افزایش آمار ابتلاء به کرونا به واسطه اجرای مرحله دوم غربالگری در کشور است، گفت: در غربالگری دوم دقیقاً نفرات مشکوک ابتلاء به کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند و رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول غربالگری همه افراد جامعه مورد بررسی قرار می‌گرفتند و در آن شرایط، آمار شناسایی صحیح مبتلایان به کرونا کمتر بود، افزود: در مرحله دوم غربالگری تمامی افراد مشکوک و کسانی که در خانواده آن‌ها یک نفر کرونایی وجود داشته است، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ادامه داد: با وجود آنکه به دلیل اجرای مرحله دوم طرح غربالگری، آمار مبتلایان به کرونا نسبت به یک ماه گذشته بالاتر رفته است، اما تعداد بیماران بستری و آی‌سی‌یو همچنان نسبت به فروردین و اردیبهشت در حال کاهش است.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: افزایش امکانات تشخیصی و همچنین افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی مجهز پی‌سی‌آر، یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه مراکز درمانی سپاه همچنان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد، گفت: به دلیل اینکه درصد بیماران بستری کرونا در کشور کمتر شده است، مراجعات در زمینه این بیماری هم به بیمارستان‌های سپاه کاهش پیدا کرده است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در پایان عنوان کرد: در صورت نیاز، آن بخش‌هایی از بیمارستان‌های سپاه که به کارویژه قبلی خود در زمان پیش از کرونا برگشته‌اند، مجدداً برای تبدیل شدن به بخش کرونایی حاضر و آماده هستند، اما در حال حاضر چنین نیازی وجود ندارد.

کد خبر 4943152 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه احمد عبداللهی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران مجلس هیئت دولت خبرگزاری مهر امام خمینی ره وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است