Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@06:21:59 GMT

خواص شگفت ‌انگیز گل نسترن

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۷۰۰

خواص شگفت ‌انگیز گل نسترن

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی، درباره فواید گل نسترن، اظهار کرد: نسرین و یا گل نسترن در طب سنتی ایران دارای مزاج گرم و خشک بوده و بوییدن آن باعث تقویت قلب، مغز و حواس می‌شود.

او افزود: نوشیدن دمنوش گل نسترن برای ورم‌ حلق، لوزه‌ها و تپش قلب مفید بوده و تقویت کننده معده و کبد است.

تقویت موها با گل نسترن

حاجی حیدری با اشاره به تاثیر گل نسترن بر تقویت مو، اظهار کرد: استفاده از گل نسترن به طور موضعی همراه با حنا روی موی سر باعث تقویت مو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روزانه مصرف دو تا چهار گرم گل خشک نسترن به مدت یکسال از سفید شدن موی سر پیشگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه گل نسترن با نام علمی Rosa canina یکی از گیاهان دارویی است، تاکید کرد: گل، دانه و میوه گل نسترن خواص درمانی زیادی دارد که به صورت جوشانده و دم کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید درمانی گل نسترن

حاجی حیدری درباره فواید درمانی گل نسترن، گفت: از عمده کاربرد‌های درمانی گل نسترن که در مطالعات و بررسی‌های علمی مورد تایید قرارگرفته است، می‌توان به درمان اختلالات مجاری ادراری تحتانی، درمان سنگ‌ کلیه، درمان سنگ کیسه صفرا و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد.

او ادامه داد: مصرف دمنوش گل نسترن در درمان نقرس، آرتروئید روماتیسم و مشکلات کیسه صفرا بسیار مفید است. همچنین میوه نسترن خواص درمانی زیادی دارد و سرشار از ویتامین C، مواد معدنی نظیر منگنز، آهن، کلسیم و فسفر است.

ضدالتهاب بودن دمنوش گل نسترن

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه اثر ضد التهابی گل نسترن در مطالعات انجام شده تایید شده است، تاکید کرد: به منظور درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا حدود سی گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ میلی گرم آب به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم جوشانده و سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. لازم است به مدت یک ماه و هر روز سه نوبت از این دمنوش را میل کنید تا نتایج مثبت حاصل شود.

حاجی حیدری افزود: طبق مطالعات گوناگون علمی، هیچگونه عارضه خاص و تداخل دارویی برای مصرف دمنوش گل نسترن گزارش نشده است؛ بنابراین نسترن جزو گیاهان دارویی کم خطر محسوب می‌شود.

چه کسانی نباید از دمنوش گل نسترن استفاده کنند؟

این متخصص طب سنتی گفت: با توجه به اینکه دمنوش گل نسترن دارای مزاج گرم و خشک است، افراد گرم مزاج باید در فصول گرم با احتیاط آن را مصرف کنند. همچنین گیاه نسترن در دوران بارداری منع مصرف دارد.

حاجی حیدری در پایان یادآوری کرد: دوره درمان از طریق مصرف دمنوش گل نسترن بستگی به بیماری و پاسخ دهی بیمار دارد، برای مثال درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا با دمنوش نسترن حدود یک ماه طول می‌کشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی گل نسترن دمنوش سبک زندگی پارسی خبر دمنوش گل نسترن متخصص طب سنتی حاجی حیدری کیسه صفرا درمان سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم

به گزارش خبرآنلاین، پزشکان و متخصصان، نوشیدن نوشیدنی‌های داغ با دمای مطلوب بین ۵۴ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌کنند؛ زیرا دمای بالاتر از این می‌تواند باعث سوختگی شود.

همچنین برای اینکه نوشیدن آب‌ گرم فواید بیشتری داشته باشد و مقداری ویتامین C هم دریافت کنید، می‌توانید مقداری آب‌لیمو به آب گرم اضافه کنید.

این مطلب به پنج فایده باورنکردنی نوشیدن آب گرم می‌پردازد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

۱. رفع گرفتگی بینی

یک فنجان آب گرم، بخار ایجاد می‌کند؛ نگه داشتن یک فنجان آب داغ و استنشاق عمیق این بخار ملایم ممکن است به انبساط سینوس‌های مسدودشده و حتی تسکین سردرد سینوسی کمک کند.

از آنجایی که در سرتاسر سینوس‌ها و گلو، غشاهای مخاطی وجود دارد، نوشیدن آب گرم ممکن است به گرم شدن آن ناحیه و تسکین گلودرد ناشی از تجمع مخاط کمک کند.

۲. بهبود عملکرد هضم

نوشیدن آب به عملکرد بهترِ دستگاه گوارش کمک می‌کند. هنگامی که آب در معده و روده شما حرکت می‌کند، بدن بهتر می‌تواند مواد زائد را دفع کند. برخی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است؛ به عبارتی آب گرم به حل کردن و تجزیه غذای مصرفی کمک می‌کند.

۳. تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی

عدم دریافت آب کافی، می‌تواند اثرات منفی بر عملکرد سیستم عصبی شما داشته باشد و در نهایت بر خلق و خو و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب می‌تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی و همچنین خلق و خو را بهبود بخشد.

۴. رفع یبوست

کم‌آبی یکی از علل شایع یبوست است. در بسیاری از موارد، نوشیدن آب راهی مؤثر برای تسکین و پیشگیری از یبوست است. هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند و دفع آن را راحت‌تر می‌کند.

نوشیدن آب گرم به طور منظم می‌تواند به منظم نگه داشتن حرکات روده شما کمک کند.

۵. هیدراتاسیون یا آبرسانی بدن

اگرچه برخی شواهد نشان می‌دهد که آب خنک برای آبرسانی مجدد بهتر است، اما نوشیدن آب در هر دمایی به هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که زنان روزانه دو و نیم لیتر آب و مردان روزانه سه و نیم لیتر آب دریافت کنند. این مقادیر، آب دریافتی از مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات را نیز شامل می‌شود.

همچنین اگر باردار یا شیرده هستید، درگیر فعالیت های شدید یا کار در محیط های گرم هستید، به آب بسیار بیشتری نیاز دارید.

سعی کنید روز را با یک وعده آب گرم شروع کنید و با یک وعده آب گرم به پایان برسانید. بدن شما برای انجام هر کار اساسی به آب نیاز دارد، بنابراین ارزش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

منبع: Healthline

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896120

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان