Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:15:30 GMT

دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۷۵۱

دلایل افزایش قیمت اوراق مسکن

قیمت هر برگ تسهیلات مسکن در سال جدید افزایش چشمگیری داشته و در فروردین و اردیبهشت‌ امسال به ۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ماه افزایش دو برابری داشته است. اتفاقی که فرابورس علت آن را افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن و همچنین روزهای پرمعامله بازار مسکن می‌داند.

به گزارش ایسنا، مروری بر قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که قیمت این اوراق از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس و طبق آخرین قیمت‌ها زوج‌های تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله در حال حاضر باید ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند در حالی که این میزان در ابتدای اردیبهشت‌ماه ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان بود. به عبارت دیگر قیمت اوراق مسکن در ۴۰ روز بیش از ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

در این راستا و بر اساس اطلاعاتی که فرابورس در اختیار ایسنا قرار داده است حاکی از آن است که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ با افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن قیمت اوراق به حدود ۶۰ هزار تومان رسید، اما دلیل قیمت‌های بالای این روزها هم این است که معمولا ماه‌های اردیبهشت، شهریور و اسفندماه بازه‌های زمانی پرمعامله در بازار مسکن محسوب می‌شود هر چند در برخی سال‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیرگذاری بازارهای رقیب بازه‌های سنتی رونق مسکن تغییر کرده است.

این اطلاعات می‌گویند افزایش سقف وام جعاله از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان نیز انگیزه خرید اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا و قیمت آن را در پی داشته است.بر این اساس فرابورس اولین تسه سال ۱۳۹۹ با گشایش نماد تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین‌ماه امسال) در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ را آغاز کرد که این قیمت نیز با میانگین ۴۶ هزار و ۳۶۰ تومان کشف شد.

بر اساس این گزارش شورای پول و اعتبار در سوم دی‌ماه سال گذشته افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن را تصویب کرد. این تسهیلات در تهران به صورت انفرادی تا ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین این نوع وام در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۱۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری تا ۶۰ میلیون تومان به صورت فردی و ۱۲۰ میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت وام جعاله قبلا ۲۰ میلیون تومان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوراق تسهيلات مسكن میلیون تومان اردیبهشت ماه تسهیلات مسکن هزار تومان قیمت اوراق ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید