Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام رسمی لیبی امروز (شنبه) اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور به تدریج تولید را که به علت محاصره نیروهای مخالف دولت تقریبا پنج ماه متوقف شده بود، از سر می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بلومبرگ، یک مقام رسمی لیبی روز شنبه اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور به تدریج تولید را که به علت محاصره نیرو‌های مخالف دولت تقریبا پنج ماه متوقف شده بود، از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته علی الزیب، فرمانده نیرو‌های موسوم به نگهبانان تاسیسات نفتی دولت لیبی، ازسرگیری فعالیت میدان نفتی شراره در جنوب غربی این کشور پس از باز شدن دریچه خط لوله منتهی به بندر الزاویه در روز جمعه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، قبل از تعطیلی اواسط ژانویه، این میدان نفتی حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کرد.

شروع مجدد فعالیت این میدان که به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی، شرکت توتال، رپسول، شرکت او ام وی و شرکت اکوئینور در حال فعالیت است، پس از عقب نشینی مبارزان وفادار به «خلیفه حفتر» از غرب لیبی صورت گرفت.

حفتر فرمانده شبه نظامیانی است که بیش از یک سال در تلاش هستند طرابلس، پایتخت لیبی را از تصرف دولت تحت حمایت سازمان ملل خارج کند.

حامیان حفتر از ماه ژانویه میادین نفتی و بنادر مهم را تحت محاصره قرار داده اند و تولید نفت را در این کشور آفریقای شمالی از ۱.۲ میلیون بشکه در روز به حدود ۹۰ هزار بشکه کاهش داده اند. این کاهش اثر ناخواسته‌ای در کمک به ائتلاف اوپک پلاس در تعادل دوباره بازار جهانی نفت داشته است.

حفتر امروز (شنبه) در قاهره اعلام کرد که وی آتش بس تحت حمایت مصر و ابتکار عمل سیاسی برای پایان دادن به جنگ را می‌پذیرد. این اقدام می‌تواند به از سرگیری تولید نفت با ظرفیت کامل در این کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیبی میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد

 در چند دهه گذشته غرب با استفاده از اوضاع افغانستان تسلط بیشتری بر پاکستان پیدا کرد، اما بعد از شکست آمریکا در افغانستان طبعا تا حدودی دولت پاکستان این امکان را پیدا کرد که نسبت به گذشته بتواند تصمیمات مناسبتی را در رابطه با ایران اتخاذ کند.   بویژه آنکه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار سیاست همکاری، افزایش مبادلات و دیپلماسی فعال با همسایگان را جزو سیاست خود قرار داد و به همین دلیل طی یکی دو سال گذشته برنامه سفر رئیس جمهور مطرح بود، اما بنا به دلایلی از منظر سیاسی و بین المللی و منطقه‌ای این سفر عملی نشد، اما در مقطع کنونی به نظر می‌رسد شاید بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی بود که در این سفر هم در ارتباط همکاری‌ها و مبادلات دوجانبه تصمیمات مهمی گرفته شود و هم در مورد مسائل منطقه‌ای.   همچنین قرائن نشان می‌دهد دولت پاکستان با توجه به تحولات اخیری که روی داده عملا تمایل بیشتری نسبت به توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف را در مقایسه با دوره‌های گذشته داشته باشد.   از این رو می‌توان پیشبینی کرد که سفر رئیس جمهور به پاکستان موفقیت آمیز باشد بویژه اگر مقامات دو کشور بتوانند در زمینه‌های امنیتی و دفاعی همکاری‌های بیشتری را تعریف کنند قطعا برای دو دولت مزایایی دارد که شاید در میان همسایگان کمتر چنین تعاملاتی اتفاق بیفتد.   خوشبختانه دولت سیزدهم هم دراین زمینه مقدمات و تمهیدات خوبی را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد که در این سفر دو کشور بتواند شرایط را برای همکاری‌های بیشتر فراهم کنند.    نکته‌ای که معمولا در این گونه سفر‌ها تکرار می‌شود موضوع پیگیری جدی در اجرای توافقات و مذاکرات و توسعه روابط با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد. این کار حتما باید انجام شود و به صرف سفر و امضای یادداشت تفاهم، قرارداد و بیانیه اکتفا نشود.    در شرایط کنونی یکی از زمنیه‌های خوبی که در حوزه همکاری میان ایران و پاکستان می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد همکاری‌های مرزی و بازارچه‌های مرزی است. همچنین موضوع گردشگری هم یکی ازحوزه‌هایی است که باید مورد توجه دو دولت قرار گیرد. در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون در پاکستان زندگی می‌کنند که بسیار علاقمندند به زیارت اماکن مقدسه ایران بیایند و این نکته مهمی است که متاسفانه تاکنون چندان به آن پرداخته نشده و امیدوارم که در این سفر این مساله از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم جدی برای مهیا کردن تسهیلات لازم و گسترش روابط مردمی و همسایگی میان دو کشور اتخاذ شود.   اگر روابط ایران و پاکستان توسعه پیدا کند قطعا در تعاملات جمهوری اسلامی با کشور‌های آسیای میانه و افغانستان اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.   در اینجا باید این نکته را متذکر شد که به دلیل اشتراکات فرهنگی مساله زبان، ادبیات، شعر، هنر و تاریخ تمدن اسلامی شرایط بخوبی مهیا است تا زمینه مراودات میان دو ملت از منظر فرهنگ فراهم شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی