Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@21:47:23 GMT

تولید گاز در عسلویه پایدارتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۷۹۳

تولید گاز در عسلویه پایدارتر می‌شود

ایران اکونومیست- به گفته مدیرعامل پالایشگاه ششم پارس جنوبی، تعمیرات اساسی این پالایشگاه از مهرماه آغاز و تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد. این اقدام تولید گاز را در عسلویه پایدارتر خواهد کرد.

«احمد ولی‌پور»،  با اشاره به برنامه‌های این پالایشگاه در حوزه تعمیرات اساسی، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در پالایشگاه ششم و بر مبنای بهبود شاخص‌های راهبردی حوزه‌های تولید، محیط ‌زیست و مدیریت دارایی‌های فیزیکی، مهرماه امسال تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم انجام خواهد شد و در خلال این دوره فعالیت‌های مهم دیگری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: این برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای انجام شده که پالایشگاه ششم در سال ۱۴۰۰ تعمیرات اساسی نداشته باشد و شاهد بهبود شاخص‌های دسترس‌پذیری و بازده عملیاتی پالایشگاه در آینده نزدیک باشیم.

ولی‌پور همچنین از قابلیت اطمینان ۹۹.۵۵ درصدی و سایر شاخص‌ها خبر داد و درباره شرایط زیست‌محیطی پالایشگاه ششم پارس جنوبی، گفت: مدیریت زیست‌محیطی در پالایشگاه ششم در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و توسعه پایدار تدوین شده است.

وی گفت: با رعایت این اصول همواره در تلاشیم با کاهش اثرات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت‌ها، مسوولیت خود را در قبال حفظ محیط ‌زیست برای نسل‌های آینده ایفا کنیم.

ولی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از مدیریت جنبه‌های زیست‌محیطی شناسایی همه فعالیت‌های پالایشگاه و کاهش یا حذف آثار نامطلوب بر محیط پیرامونی و اقلیم منطقه است، برنامه‌ها در چهار حوزه مختلف مدیریت انتشارات به جو، حفظ منابع آبی، حفظ کیفیت خاک و کنترل شدت صوت تنظیم شده است.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه مسائل زیست‌محیطی صنعت با روش‌های سنتی چندان قابل مدیریت نیستند، تأکید بر خلاقیت و نوآوری و استفاده از فناوری‌های دوستدار محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال به‌منظور کاهش آلودگی آب و خاک ناشی از تعویض لامپ‌های فلورسنت، مدیریت پالایشگاه اقدام به تأمین دستگاه امحای این‌گونه لامپ‌ها کرده که این دستگاه مجهز به فیلترهای جذب شیمیایی بخارات جیوه است، همچنین انجام طرح تصفیه ضایعات سود مستعمل با استفاده از روش اکسیداسیون پیشرفته و تخریب مولکولی به‌صورت پایلوت از ابتکارهای ستودنی مجموعه پالایشگاه در این باره است که امیدواریم امسال با دریافت مجوزهای لازم، مراحل اجرایی و صنعتی‌سازی این پروژه آغاز شود.

ولی‌پور یادآور شد: از دیگر پروژه‌های بهبوددهنده کیفیت پساب‌های خروجی پالایشگاه، پروژه چربی‌گیر واحد ۱۲۹ است که در مراحل پایانی اجراست و امید می‌رود در سه ماه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی درباره اقدام‌های انجام‌شده در حوزه کاهش آلاینده‌های هوا گفت: پالایشگاه ششم برنامه‌ریزی‌های جامعی را برای کاهش مشعل‌سوزی گازهای اسیدی در سال ۹۹ طرح‌ریزی کرده که تعویض کاتالیست‌های واحد بازیافت گوگرد، افزایش راندمان واحدهای AGE، تعویض دمنده‌های هوای واحدهای SRU، تعویض پکینگ برج‌های جذب AGE، رفع مشکلات و ارتقای بازده و کیفیت واحد دانه‌بندی گوگرد از جمله این پروژه‌هاست.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم زیست محیطی پارس جنوبی ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و تجهیز گفت: همسو با منویات مقام معظم رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور با آغاز فصل کار و در ادامه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل (ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره‌ها و....)، تأمین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی - تخصصی برای پایش و عملیات‌ها در مناطق شامل (البسه، دوربین، پهپادهای جدید و.... در کمترین زمان ممکن به صورت تجمیعی در دستور کار داریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی ذکر شده، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانسته و ادامه داد: سال قبل با تخصیص اعتبارات مناسب بخش اول طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست را تأمین کردیم امسال نیز ضمن تداوم این روند بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیا ساختمان برخی پاسگاه‌های غیر فعال را با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف خواهیم کرد.

قاسم زاده با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو بویژه در حوزه محیط بانی تاکید کرد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیا این پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به طور جدی پیگیر هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری‌های علاقمندانه مجموعه تلاشگر و دوستدار محیط زیست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به جهت تأمین اعتبارات لازم فاز دوم عملیات اجرای این پروژه‌ها را در حال حاضر دو میلیارد ریال ذکر کرد.

کد خبر 6082359

دیگر خبرها

  • تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات 
  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳