Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌های توئیتری تازه درباره ادامه اعتراضات علیه تبعیض نژادی در این کشور، دو رسانه آمریکایی را به تحریک کردن معترضان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را عصبانی کرده و او در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره، به شبکه‌های «سی‌ان‌‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به اتهام تلاش برای تحریک معترضان تاخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی بعد از تازه‌ترین تظاهرات ده‌ها هزار نفری مردم آمریکا در محکومیت تبعیض نژادی و قتل جورج فلوید سیاه پوست ۴۶ ساله توسط ماموران پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس، دونالد ترامپ در دو پیام توئیتری به ادامه اعتراضات سراسری در این کشور واکنش نشان داد.

در تظاهرات روز شنبه (به وقت آمریکا) ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در «واشنگتن دی‌سی» پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند (جزئیات بیشتر).

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری درباره این تظاهرات سراسری نوشت: «جمعیت بسیار کمتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، در (واشنگتن) دی‌سی حضور یافتند. گارد ملی، سرویس مخفی و پلیس دی‌سی دارند فوق‌العاده کار می‌کنند از شما ممنونم».

آنطور که رسانه‌های غربی و راشاتودی گزارش کرده‌اند، تظاهرات‌های روز شنبه در اکثر شهرهای آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح‌آمیز برگزار شد.

هزاران معترض آمریکایی برای اعتراض به قتل فلوید در مقابل «یادبود لینکلن» (Lincoln Memorial) از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا، تجمع کردند و سپس با عبور از خیابان «پنسیلوانیا» مستقیماً به سمت کاخ سفید حرکت کردند اما به دلیل نرده‌هایی که به تازگی در پی اعتراضات سراسری آمریکا در اطراف میدان «لافایت» کشیده شده بود، موفق نشدند، جلوتر پیش‌روی کنند.

ترامپ در توئیت دیگری شبکه‌های «سی‌ان‌‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» را به تحریک و برافروختن اعتراضات سراسری در این کشور متهم کرد و همچنین با تغییر نام شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی به ام‌اس‌دی‌ان‌سی، این شبکه را به جانبداری از کمیته ملی حزب دموکرات متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این توئیت حروف ان‌بی‌سی را از نام ام‌اس‌ان‌بی‌سی حذف و دی‌ان‌سی را جایگزین آن کرد. دی‌ان‌سی معادل حروف اول کمیته ملی حزب دموکرات است.

او نوشت: «سی‌ان‌ان و ام‌اس‌دی‌ان‌سی دارند هر کاری ممکن است برای برافروختن جمعیت انجام می‌دهند. خوشبختانه آنها مخاطبان خیلی کمی دارند».

توئیت‌های تازه ترامپ و تلاش او برای کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات در شرایط انجام شده که از روز سه شنبه هفتم خرداد، این کشور به صحنه اعتراضات در محکومیت قتل جورج فلوید و تبعیض‌های نژادی تبدل شده و تجمعات اعتراضی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس اعتراضات سراسری ام اس ان بی سی رئیس جمهور دی ان سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گره‌زدن منافع با سیاست همسایگی» نوشت: «ای آمدنت باعث آبادی ما»؛ این مصرع، بخشی از یک پوستر بود که در دانشگاه «جی سی» شهر لاهور پاکستان برای خوشامدگویی به آیت‌الله رئیسی نصب شده بود. این دانشگاه، محل برگزاری دیدار با نخبگان ایالت پنجاب بود. نه فقط سالن مملو از جمعیت دانشگاه «جی سی»، بلکه تصاویر و فیلم‌های منتشر شده به خوبی اشتیاق حاضران اعم از دانشجویان و استادان و نخبگان این ایالت پاکستان برای دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان را نشان می‌دهد. این استقبال گرم و خوشامدگویی توأم با شور، نشانه گویایی از پیوند دو کشوری است که علاوه بر همسایگی، دارای ریشه‌ها و پیوندهای مشترک تاریخی، فرهنگی و زبانی نیز هستند. گذشته از همه اینها، نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که رویکرد عدالت‌خواهانه و استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین‌المللی، از جمله مواضع آیت‌الله رئیسی در دفاع از مردم مظلوم غزه سبب افزایش اقبال نخبگان کشور مسلمان پاکستان به مقامات عالی ایران، از جمله رئیس‌جمهور کشورمان شده است. دیروز به عنوان دومین و آخرین روز از سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به پاکستان، صرفاً به ملاقات‌ها و دیدارهای فرهنگی، دینی و گفت و شنود با نخبگان این کشور اختصاص داشت.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل» نوشت: دانشگاه‌های آمریکا این روزها، در تسخیر دانشجویان و اساتیدی است که، در میان نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش، ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، خواهان آزادی دانشجویان معترض و بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی هستند. چند روز پیش بود که «فایننشال‌تایمز» ضمن پرداختن به هزینه‌هایی که حمایت بی‌قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل روی دوش آمریکا و به طور کلی غرب گذاشته است نوشت: «قرار بود اسرائیل سرمایه راهبردی آمریکا باشد اما تبدیل به یک وبال راهبردی برای آمریکا شده است.» آمریکا بنا به دلایلی، خود را «موظف به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌بیند. حالا یا به دلیل نفوذ سنگین لابی‌های صهیونیستی در مراکز ثروت و قدرت این کشور یا به هر دلیل دیگر. در این بین فرقی هم نمی‌کند، دموکرات‌ها روی کار باشند یا جمهوری‌خواهان. فرقی هم نمی‌کند، این رژیم ۳۴ هزار غیرنظامی را طی فقط ۲۰۰ روز به وحشیانه‌ترین شکل قتل‌عام کند، یا نظامیانش به زنان فلسطینی در بیمارستان و جلوی چشمان همسران‌شان در غزه تجاوز کرده سپس به آنها تیر خلاص بزند. آمریکا و به طور کلی غرب، نگاهی که به رژیم صهیونیستی دارد صددرصد و به صورت بسیار افراطی ایدئولوژیک است و این نگاه، آبرویی برای آمریکا در جهان باقی نگذاشته است. همین دیروز مؤسسه نظرسنجی «گالوپ» اعلام کرد، نتایج نظرسنجی که این مؤسسه در ۱۳۰ کشور جهان انجام داده است نشان می‌دهد، فقط ۳۶ درصد از مردم سراسر دنیا، سیاست‌های آمریکا را تأیید می‌کنند. یعنی ۶۴ درصد مردم سراسر جهان مخالف سیاست‌های آمریکا هستند. و شما تردید نداشته باشید، بخش بزرگی از این مخالفت، به دلیل هزینه‌هایی است که غرب در حمایت از این رژیم پرداخت کرده است.

می‌گویند دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جزو ده دانشگاه برتر این کشور است. این دانشگاه، در کنار دانشگاه‌های «ییل» و «هاروارد» در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، پیشگام بوده‌اند. با شمار زیادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها برخورد شده است. اما این برخوردهای قهری باعث توقف اعتراض‌ها نشده است.
در همین رابطه بی‌بی‌سی طی گزارشی کوتاه نوشت: «اعتراض‌ها علیه جنگ غزه- بخوانید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه- از دانشگاه کلمبیا به سایر دانشگاه‌های معتبر آمریکا گسترش یافته است. در مقابل پلیس برای متفرق کردن اعتراض دانشجویان با یورش به چادرهای معترضان، تعدادی از آنها را بازداشت کرده است. این تازه‌ترین دور انتقادها و اعتراض‌هایی است که مقام‌های آمریکایی در ادامه جنگ غزه با آن مواجه شده‌اند. معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند. دوشنبه‌شب، پلیس به چادرها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.»

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!» نوشت: چند سال پیش شخصی از دولتمردان سابق مدعی شد که «به‌زودی ۷۰ میلیون ایرانی از خشکسالی مجبور به مهاجرت می‌شوند»! این نظریه را همان زمان در خدمت کینه شتری یک جریان سیاسی از نظام و سق سیاه‌نمای آنان ارزیابی کردم. علم هواشناسی آن‌قدر پیشرفته نیست که بتوان پیش‌بینی‌های اینچنینی بیرون داد. گرم‌شدن دنیا و اثرات آن نیز دانشمندان را برای آینده و چگونگی اثرگذاری آن روی بخش‌های مختلف جهان، متفق‌القول نکرده است. هیچ‌چیز را که برچسب علمی داشته باشد، نمی‌توان با قطعیت درباره وضع آب‌وهوای آینده ایران و جهان مدعی شد. واضح است که بخش بزرگ و مرکزی کشور ما فلات است؛ و صدها هزار سال است که همین است و هیچ گاه بارش استوایی نداشته، اما «مهاجرت از بیم خشکسالی» بحثی چند عاملی است. آب هنوز در ایران به مقدار نیاز و متناسب با جمعیت و همسان با یک الگوی توسعه‌یافته کشاورزی و صنعتی و شرب یافت می‌شود. با تغییر در مدیریت‌ها و الگوی مصرف نیز نیاز ما برای رسیدن به تطابق با وضع موجود، تنظیم‌پذیر است. منابع دیگر آب از شیرین‌سازی دریا (که چهار عملیات بزرگ آن در چهار نقطه از فلات مرکزی ایران به نتیجه نزدیک است) تا «آب عمیق» تا تقطیر رطوبت هوا در دسترس است. الگوهای آینده مصرف آب در صنایع و کشاورزی و حتی آب شرب و بهداشت شهری نیز میزان مصرف را تا سطح قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. اگر تمامی تغییرات را بتوان لحاظ کرد نیز باز با قدرت و یقین نمی‌توان استدلالی به نفع یا زیان خشکسالی در ایران کرد، اما می‌توان گفت که مهاجرت ۷۰ میلیونی، سخنی گزاف است. ساختارها و سازه‌های بناکننده یک کشور با تغییرات، متناسب‌سازی می‌شود.

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «مقاومت نامیرا» را برگزید و نوشت: در تومار داستان‌های پررنج و مرارت غزه که فصلی جدانشدنی از تاریخ فلسطین است می‌توان داستان‌های حماسی دیگری را هم پیدا کرد. «ابوشجاع» احتمالاً یکی از آنها خواهد بود. مردی جوان که عملیات ترورش در اردوگاه «نور شمس» بیش از ۳ روز به طول انجامید؛ ۱۴ نفر از هم‌رزمانش شهید شدند و پس از اعلام شهادتش، به ناگاه از پشت پرده غیب حاضر شد و در مراسم تشییع هم‌رزمان شهیدش شرکت کرد. شاید تا اینجا ما بیش از هر چیز تنها به یاد سوژه آشنای فیلم‌های سینمایی بیفتیم اما زمانی که در زمین واقعیت رد زنده ماندن او و اقدامش در شرکت در مراسم تشییع دیگر شهدای اردوگاه را مرور کنیم، همه چیز به این سادگی نباشد. قاب حضور او در جمع مردمی که شهیدان خود را به دوش می‌کشیدند، صحنه‌ای آخرالزمانی و یادآور زنده ماندن شهید در مکتب جهادی اسلام است. هیچ استعاره‌ای در کار نیست و صرف حضور در جمع شهیدان بار تدریس مفاهیمی را به دوش می‌کشد که عمری با استعاره و مثال روایت شده‌اند. در سوی دیگر اما همین که یک سوژه سطح اول ترور پس از ناکام ماندن عملیات ترورش در یک محیط محدود محاصره شده اینچنین خود را در مقابل دیدگان همه قرار می‌دهد و آنها را به یک شکست دیگر دعوت می‌کند، فراتر از استعاره‌هایی است که همواره برای ترسیم مختصات مقاومت فلسطینی از آن استفاده می‌شد. محمد جابر با نام نظامی «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس یک قاب جدید از واقعیت اجتماعی فلسطین است.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جنجال «بهشت»» نوشت: ساعت نزدیک به ۱۰ صبح است اما تنها چهار عضو در صحن حضور دارند. در سالن شیبانی جلسه هم اندیشی است و نزدیک به ۱۴ نفر از اعضا در جلسه حضور دارند. حبیب کاشانی، نرجس سلیمانی و مهدی اقراریان در صحن هستند. به نظر می‌آید با توجه به حضور همیشگی کاشانی و سلیمانی در زمان جلسات هم اندیشی این دو عضو تمایلی به حضور در این جلسات خصوصی ندارند. موضوع جلسه اختلاف نظرهای چند جلسه اخیر میان اعضای شورای شهر است. یکی از اعضای شورای شهر هفته گذشته اعلام کرد که شورا به دو گروه مخالفان و موافقان شهردار تقسیم شده، موضوعی که با واکنش چمران رو به رو شد و اعلام کرد که چنین تقسیم بندی‌هایی درست نیست. اما مرور مذاکرات شورای شهر نشان می‌دهد بر خالف ادعای چمران، منتقدان عملکرد شهردار تهران همیشه از سوی طرفداران زاکانی مورد نقد و حمله مجازی قرار گرفته و پیش از آنکه شهرداری پاسخ تذکرات و انتقادها را بدهد، این اعضا در صحن سخنان آنها را مصداق سیاه نمایی و تخریب دانسته‌اند یا درخواست کرده‌اند رئیس شورای شهر به آنها اجازه تذکر بیش از سه دقیقه ندهد. در جلسه هم اندیشی چمران از اعضا درخواست کرده اختلاف نظرها به صحن علنی کشیده نشود تا رسانه‌های معاند از آن سوءاستفاده نکنند؛ موضوعی که با واکنش منتقدان رو به رو شده. تأکید بر این بوده که انتقادهای مطرح شده نقد عملکرد و یادآوری وعده‌های محقق نشده است. یکی از طرفداران شهردار مدعی می‌شود که نقدهای مطرح شده در صحن دقیق نیست و در این دوره مدیریت شهری فعالیت‌های خوبی به ثمر رسیده که با پاسخ تند عضو منتقد رو به رو می‌شود. هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر نسبت به توییت توهین‌آمیز یکی از مدیران شهری نسبت به یکی از اعضا واکنش جمعی نشان داده و خواستار برکناری این مدیر میانی شده بودند. شنبه شب اعلام شد که اعضای شورای شهر قصد دارند در نامه‌ای کتبی از رئیس شورای شهر بخواهند این موضوع را بررسی کند، اما در جلسه هم اندیشی بررسی نشده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مدیران نگران چه هستند؟» نوشت: ۶۷ درصد از مدیران براساس یک نظرسنجی، «عدم ثبات در ابعاد سیاسی و اقتصادی» را بزرگ‌ترین دغدغه خود در سال جاری می‌دانند. علاوه بر این موضوع، کمبود نقدینگی برای رشد شرکت‌ها در جایگاه دوم و کمبود نیروی انسانی متخصص از نگاه مدیران در جایگاه سوم فهرست نگرانی‌ها قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه در سال ۱۴۰۲ دغدغه نیروی متخصص در جایگاه دهم قرار داشت و به نظر می‌رسد که یکی از دلایل افزایش این نگرانی، مهاجرت نیروهای متخصص از کشور باشد. عدم ثبات در قوانین و مقررات دولتی و تنش‌های سیاسی منطقه نیز از دغدغه‌های دیگر در سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. بر اساس نتایج این گزارش، افزایش فروش و توسعه بازار از مهم‌ترین برنامه‌های مدیران عامل برای سال ۱۴۰۳ است. همچنین در این گزارش ۷۶ درصد از مدیران رکود را در سال جاری پیش‌بینی کردند و تنها ۲‌۱ درصد به رونق امیدوار بودند. گزارش مدیران عامل از سوی شرکت مشاوره مدیریت ایلیا، عضو خانواده گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» تهیه شده است.

کد خبر 747386

دیگر خبرها

  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس