Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ از آغاز برداشت نخود فرنگی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: هر هکتار از اراضی کشت ساوجبلاغ 9 تن نخود فرنگی عرضه می‌کند.

ایرج الماسی، مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ، گفت: با عملکرد ۹ تن در هر هکتار، از خرداد هر سال برداشت نخود فرنگی آغاز شده و روانه بازار مصرف می‌شود و کشت مجدد و برداشت مرحله دوم در فضل پائیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ بیان کرد: برداشت نخود فرنگی در ساوجبلاغ بیش از نیاز مصرف داخل شهرستان بوده و این مازاد تولید امکان صادرات را برای تولید کنسرو و مصرف روزانه کشور فراهم کرده است.
 
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، تامین نهاده و تنظیم بازار را از جمله اقدامات برای کشت نخود فرنگی برشمرد.
 
الماسی افزود: نخود فرنگی دارای ارزش غذایی زیادی است و افزایش عملکرد این محصول با شرایط مناسب شهرستان ساوجبلاغ دور از انتظار نیست.
 
وی با بیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ با کشت ۲۰۰ هکتار نخود فرنگی، بیشترین حجم کشت این محصول را در استان البرز دارد، یادآور شد: وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگیباعث شده که این ماده غذاییب ه تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از بین بردن سلول‌های تولید کننده انرژی محافظت می‌کند و در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.
 
گفتنی است این گیاه حاوی ماده ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می‌کند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس برداشت نخود فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیرکشت‌کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه‌روغنی‌کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع‌کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، محصول‌کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب