Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوب رضازاده در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و گزارش های ارائه شده از سوی مسئولان اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی موضوع سرمایه گذاری در کشور و صنعت و بخش خصوصی بسیار اهمیت دارد، در شرایط کنونی متاسفانه ارتباط بخش دولتی و خصوصی در حوزه سرمایه گذاری به خاطر عدم تعامل دولت و عدم تامین منافع تولیدکنندگان برقرار نیست و قوانین صرفا به نفع دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت تسهیلات بانکی، تشویق های مالیاتی و حذف قوانین زائد، افزود: متاسفانه در شرایط کنونی، فضای کسب و کار سال به سال در حال ضعیف شدن بوده و عدم وجود نظامات خاص برای تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و سرمایه گذاران در حوزه صادرات و واردات مشکل ساز است.

وی ادامه داد: از طرفی نظامات خاص در حوزه مالیات، گمرک سال به سال متغیر بوده و این امر باعث از دست رفتن اقشار ضعیف جامعه شده است، همچنین مناطق ویژه اقتصادی به دلیل سیاست غلط دولت و عدم همکاری با کشورهای همسایه روبه تعطیلی است، از طرفی جذب مالیات برای افزایش درآمد دولت، فشار بر بازار و تولیدکنندگان خواهد بود از این رو تقویت صنعت توسعه ملی بهترین راهکار در این حوزه است

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سلماس دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سلماس دولت مجلس شورای اسلامی سلماس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های مجلس آینده توجه به پتروپالایشگاه‌هاست، زیرا می‌توان با توسعه آن‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف کرد.

به گزارش شانا، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) در نشست منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه اسلامی با عنوان «اولویت‌های مجلس آینده» با بیان اینکه باید بیش‌ازپیش به صنعت نفت کشور توجه شود، زیرا این صنعت، صنعتی پیشرو به شمار می‌آید، بیان کرد: در مجلس دوازدهم یکی از اولویت‌ها توجه به پتروپالایشگاه‌ها خواهد بود، زیرا معتقدم توسعه این بخش می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف کند. توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز از دیگر مسائل مهم به‌ شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: هرچه در حوزه‌ تجارت نفت و گاز ارزآوری بیشتری وجود داشته باشد، بی‌شک این موضوع بر رشد اقتصاد ملی تأثیرگذار خواهد بود. همچنین باید منابع حاصل از فروش نفت و گاز را صرف توسعه‌ زیرساخت‌ها در کشور کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست ضمن تشریح وضع اقتصادی کشور گفت: انتظار این است که مهم‌ترین تصمیم‌های مجلس دوازدهم در حوزه اقتصادی باشد. برای اینکه این تصمیم‌ها کارآمد باشد، باید وضع موجود شناسایی و آسیب‌شناسی شود و تحلیلی هم از اوضاع آینده و متغیرهای داخلی و خارجی داشته باشیم تا بر این اساس بتوانیم مسیر اصلاح مشکلات را طراحی کنیم.

وی  تصریح کرد: براساس گزارش‌ مرکز آمار و بانک مرکزی، طی دو سال اخیر نرخ رشد اقتصادی روند روبه‌رشدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های آینده تکرار شود.

نشست منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حزب مؤتلفه اسلامی با عنوان «اولویت‌های مجلس آینده» روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی